onsdag 18 maj 2016

VECKANS VV










Jaha hur går det med detta då?? Många undrar och hör av sig här och jag förstår ni vill veta. Ni är ju ett gäng som följt (följer) mig på min resa, vilket är jätteroligt och så himla härligt.
 
 
Men ni nu står den där himla vikten helt still igen, något gram hit och något gram dit. Känns som en neverending story typ. Men jag är ju inne på vecka tre med detta skitvirus som inte vill släppa greppet om mig, så träning har ju helt uteblivit kan jag säga. Kanske därför vikten står helt still, kanske för att viruset gör att kroppen har fullt upp med att ta hand om det. Ja jag tror det iaf. Efter April (och min utmaning jag skrev om) nådde jag dock min lägsta noterade vikt igen. Hurra för det! Dock ska jag fortsätta kämpa, jag vill ju så gärna bli av med 10 kilo till, men satans vad svårt det ska vara. Jag minns när jag sa till alla att jag skulle göra detta, då sa alla att jag kom dit jag är nu så har jag lyckats och ja det har jag ju, men vilja att bli av med lite till finns ju fortfarande där. Jag måste och någon gång kommer de ju försvinna, bara jag ger kroppen lite tid.
 
 
Men ingen väg är ju spikrak, det gäller bara lära sig acceptera och inte tappa greppet (som jag gjorde i julas och som gjort att jag fått kämpa tusen gånger hårdare denna vår).
 
 
Men tack för ni fortsätter stötta och heja på, det är precis det jag behöver < 3
 
 
 
 
KRAM
 
 
 
 
 
 
 


 

8 kommentarer:

Sofia sa...

Hej Mis! Precis som du kämpar jag med min vikt. Bra viktnedgång, men nu känns det som om jag står still. Min last är Cola Zero med is och citron spm jag oftast unnar mig ett glas av varje dag. Jag anser att det är gratis ur kalorisynpunkt, men enligt en kollega till mig är det förkastligt, det höjer blodsockret och är anledningen till att jag inte fortsätter att gå ned i vikt. Hur tänker du om Cola Zero? Känner att jag kämpar på bra med matintag, motion osv och skulle gärna höra din åsikt om det här. Tack! Mvh Sofia

Anonym sa...

Kämpa på! 👏👏/ E

Anonym sa...

Efter min gravidet hade jag sju extra kg som vägrade ge med sig. Provade först VV sedan gick jag över till Fit By Nico (du hittar honom under det namnet på FB). Mycket går ut på promenader och att man äter samma kost i 2 v sedan byter man kostschema. Jag tappade 6 kg på 4 v. :)

mittdittovitt sa...

Hej
Ja det är inte lätt att bli av med sista. Har samma problem här står på en platå ovh verkar inte kunna ta mig därifrån, hade tom ett litet plus denna vecka. Fy vad trist det är. Men som du säger det ör bara att hålla i så kommer det snart.

Kram och pepp till oss alla som kämpar där ute!

Fia

Anonym sa...

Kilo hit och kilo dit, strunt i det och alla måsten.Vi är inte mer än människor och det måste vi alla få vara, och ibland måste vi bara få leva så släng alla krav i majbrasan.

Du är så vacker som Du är, så för oss läsare duger Du finfint och det spelar ingen roll om Du gått upp eller ner 1 kilo.

Alla vägar är inte lätta och vi beundrar Din vilja och motivation. Låt det tryta och stå still, vi vet att Du kommer igen., och det viktigaste av allt, var Du glad idag, njöt Du av livet?

Dagar kommer fler , och då kan Du kämpa på igen, men sänk alla måsten , du kommer vart Du vill så småningom. Ibland måste man bara få ha kul och äta goa saker!

Kasta in lite inredningsreportage ett tag och andas ut, vi besöker Dig ändå.:-)

Stor varm kram till dig du vackra männsika!

Anonym sa...

Ge inte upp du förtjänar att må ditt bästa och då ska man inte enbart titta tillbaka på det som har varit. 40 kg bort wow superbra, men om du har tänkt 10-15-20 kg till kör för det och nöj dig inte med mindre. Man ska må bra, riktigt bra i sin kropp och inte bara bättre än vad du gjorde för ett år sedan. Har du tänkt 10 till men känner vid 7 att nu räcker det nu mår jag bra, riktigt bra då är det där du ska stanna.

/Mia

Anonym sa...

Lycka till på nya jobbet
Ha en fin sommar och de sista kilona kommer bort tillslut ska du se tycker ändå du är otroligt duktig som tappat så mycket.
/Ann-Sophie

Annelie Andersson sa...

Jag förstår dig, har stått still i en månad, en så kallad platå. Så helt plötsligt gick jag ner ett halvt kg, men nu Ivar jag gått upp det igen. Jag äter som jag brukar enligt VV och promenerar o har stegräknare. Men nada. Jag tror att jag måste chocka kroppen med hårdare träningspass som styrketräning, o ännu längre promenader, så att det lossnar. Jag har haft lunginflammation, o orken tar tid på sig att komma tillbaka. Men jag ska ner 10 kg till innan jag har nått min målvikt! Men jag har inte satt ngt datum, det måste få ta tid!
Kämpa på! Snart så!