söndag 22 maj 2016

ETT BILDREGN FRÅN DAGENS HOPPTÄVLING










Här kommer ett gäng bilder från dagen, alla icke häst-lovers får blunda eller bläddra vidare:) Vi börjar på framridningen idag på Gunnorp. Det är dags för vårens lilla klubbtävling och Emma har bjudit in sin vän med hennes hästar att vara med:) Emma rider Mio min Mio här som är hennes bästis lilla C-ponny och Wilma rider den häst hon har på tillridning Siog Aisha (som förövrigt ägs av min kommande kollega:), hon är med en C-ponny.






Emma startade Mio i en Clear Round idag bara eftersom hon aldrig tävlat med honom innan, men han är iofs tusen gånger bussigare än C på att hoppa så det är ju inga problem mer än nerver. Nästan helg ska hon dock tävla Mio på riktigt, men mer om det en annan dag:)





Eftersom Aisha är en ung oerfaren liten sak är hon tryggaste med Mio på banan samtidigt, speciellt på nya platser, så Wilma och Emma startade i efterföljd på Clear Round.






Emma först och Mio är som vanligt en schysst gammal gentleman:) Vilken ponnie - sååå störtfin!






Clear-round-Rosettt till båda duktiga:)






Finns ingen häst som grimaserar lika mycket som Mio - gulle. 






Sen var det dags att känna på C på en Clear round.






Hon kändes fin och pigg idag. Damen gillar minsann att bli rikgit pamperd, då gör hon bäst ifrån sig och jag hade redan mutat med typ 2 kilo morötter:)















Hopp, hopp, hopp. Tryggt och fint och det gick galant:) Här övar vi Emmas självförtroende då denna dam tenderar att inte vilja samarbeta ibland;)






Men en fin fin rosett blev det här med.





Men alltså hur fina är dom inte…(jag är fortfarande superpartisk;)





Gulle puss < 3









Sen lite väntan på L:D klassen.







Denna mamma glömde dock helt bort att jag skulle ta kort på denna runda, var nog lika fokuserad på hoppningen som min dotter;) 






Men se där, en delad första plats efter rysande omhoppning Hurra Emma och C - bra jobbat!






Ärevarv för andra gången i sitt liv, det är stort.






Bästisen (som är nog världens raraste unge) kom i sin klass på 3:e plats, inte illa det. Lite mör var hon säkert eftersom hon tävlade hela dagen igår i Division III lag med bravur.






Bff's forever (minnen sköljer över mig här, jag och min bestie och ponnytiden - oj oj vilka minnen).











Vilken dag och vilken tur vi haft med vädret - strålande sol och nästan för varmt. 






Emma var såååå fin i sina nya tävlingskläder (partisk igen - jag vet;)






Men vilken dag, så bra jobbat av alla ekipage - alla gjorde verkligen sitt bästa och vilken fin publik som hejade på alla. Älskar vårar lilla stall - bästa stället på jorden:)



Nu - in i duchen, sen slappa. Hade för en sekund glömt att jag börjar på mitt nya jobb i morgon, men nu fick jag fjärilar i magen igen.




KRAM









3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefin hårknut! Classy! Jag brukar tänka att om inte jag står upp för min unge finns det ingen annan som gör det så skryt på du! 😃

Nazima sa...

Tycker det är sååå mysigt med hästinläggen, känner igen mig och njuter av fina bilder.
Är ju själv hästtokig och med en lika hästtokig dotter och snart vår lilla bonus ( som vi är familjehem till) som ska troligtvis ochså börja rida.
Så för min del får du gärna ösa på med hästinlägg:)
Kram

Karin - vackertnaturligt sa...

Hej!
Åh, vad roligt! Känner igen mig! Har supportar min dotter i många år med hästlivet! Vi har haft så roligt tillsammans och det har svetsat ihop oss men nu är hon vuxen och lever sitt eget liv! Är lite avundsjuk på dig :-) Njut! Kram