måndag 4 april 2016

VECKANS VV








Detta inlägg var egentligen tänkt till igår men jag var så in i norden helt slut på kvällen så jag öppnade inte ens datorn. Hade nämligen garagerensning igår här hemma. Alltså det är nog det skönaste jag vet, att riktigt få rensa ur, slänga, sortera, skänka och sälja av med saker som man ändå inte använder. Jag är en sådan person som älskar ha allt snyggt och prydligt, även i skåp och lådor och förråd:) Så om ni är sugna på att köpa något från mig så har jag en bloppis på instagramkontot @mittvitahusbloppis.


Nog om det och åter till ämnet. Veckans Viktväktarinlägg. Jag vet att ni fortfarande är några som vill läsa även om resan gå å det trögaste just nu;) Ni kommer kanske ihåg att för tre veckor sedan skrev jag att jag kastade ut vågen. Den stressade mig enormt då den stod i badrummet och liksom sa till mig varje dag "ställ dig på mig". Så den åkte ut ur badrummet. Dock slängde jag den inte på tippen eller så, utan förpassade den till ett gömställe. Dock så är det ju så här, är man Viktväktare så behöver man veta vad vikten är för att justera sitt intag (så är det väl nog även om man räknar kalorier:S). Så i förrgår  var det dags. Vågen fram igen och resultat - 0,2. Besvikelse. Kroppen kändes så mycket thigtare och smalare och sen efter man ser siffran. Skit! Då kommer den där känslan igen. Att jag väger dom där nästan 40 kilona jag lyckats gå ner (och till alla som kommer säga mät dig, ja har gjort det, jag minskar där, små små cm'trar åt gången, där ser jag resultat, och jag känner det i kläder). Men alltså, jag kommer få brottas med mina hjärnspöken resten av livet tror jag. Detta är en kamp ska ni veta och jag veeet nu, nu kommer jag få massor råd, gör si, gör så. Tack, ni är för snälla. Jag har fantastisk bra coachning som det är, jag önskar ni bara hejar på istället och gärna delar erfarenheter utan pekpinnar. Jag vet också att muskler väger mer än fett och jag vet att jag tränat ganska mycket (det är ju såklart vad man relaterar till, men jag relaterar till mig själv;). Jag har kört med PT för första gången, jag kör på med 2-3 spinningpass i veckan och nu har jag som sagt ett "lyfta-skrot" program jag kör en dag i veckan + alla dessa Pw's. Jag tror faktiskt jag är på rätt spår, kroppen känns så. Dock så märker jag att jag är så mycket mer liberal på helgerna när det gäller maten. Jag äter upp hela min Veckobonus, vilket jag aldrig gjorde de fösta sex månaderna när jag startade med Viktväktarna och då jag hade fantastiska veckoresultat.


Men skam den som ger sig! 


Nu ska jag åka till Ica Maxi för bunkra massa nyttigheter och planera hela veckan lång med preppning av luncher, middagar och mellanmål. Jag vet att det är ett system som funkar för mig, så ett tips om ni gör liknande. Planering är a och o:)





KRAM













7 kommentarer:

Emelie sa...

Helt fantastiskt!! Jag tänker att du har ju nu gått ner så mycket i vikt och ditt fokus har varit just viktnedgång hela tiden. Men nu har du ju faktiskt ändrat riktning lite och lägger mer tid och fokus på träning. Låt det vara så, du gör ju fortfarande det för dig själv och för att du ska må bra. Egentligen samma som från början men med en annars kurs nu, just för att du kommit så långt på resan. Hoppas du fattar vad jag menar, det var svårformulerat, men superbra jobbat! Kram Emelie

Anonym sa...

Kan det inte vara så att du inte har lika mkt att tappa av som i början som gör att det är trögare nu? Bara en tanke!! keep on fighting//E

Anonym sa...

Heja dig! :)
//Ingela

Anonym sa...

Jag tycker du är helt otroligt inspirerande.
Super duktig tycker jag.
Ha en fortsatt trevlig vår
/Ann-Sophie

Marita sa...

Du är jätteduktig , jag vet precis vad du
går igenom :( fortsätt kämpa på ❤️

Anonym sa...

Men muskler väger inte mer än fett. 1kg fett väger just 1 kg och detsamma med fett, däremot är massan mindre och muskler ger andra former till kroppen.

//Mia

Anonym sa...

Duktigt kämpat! Vet själv hur det är att kämpa med kilona. Jag som lyckades gå ner 20 kg, hålla min vikt för att sen gå upp dem igen och nu igen -20 kg känner igen mig så! Har ännu några kilon jag vill ha bort men vikten den stampar, jag kör lchf så det är lite annorlunda, men känner igen mig i att bli liberare på helgerna. Vikten går inte upp men den går inte ner heller. Vet att jag borde ta mig i kragen och köra stenhårt nu så skulle de sista envisa kilon försvinna, MEN mitt största problem är att när jag gått ner kilona och börjar känna mig nöjd, så blir jag lite för nöjd. Jag har svårt att ta tag i mig själv och få bort det sista. Motion klarar jag inte riktigt av ännu, var med om en olycka för ett år sedan som gjort att jag inte kunnat röra på mig desto mer.

Men vi kommer dit vi vill. Och när det känns motigt brukar jag fylla en kappsäck med böcker, vikt motsvarande de jag gått ner och lyfta upp väskan och faktiskt stå där och tänka, jösses! Det här har jag gått omkring med :)