måndag 11 april 2016

VÅR I LUFTEN & MÅNDAG





























Ponnymamman här är fortfarande väääldigt partisk, men är dom inte bara det finaste ni sett;) Emma & Cylwia af Sten idag i vårsolen. Cylwia har fått nytt träns från PS of Sweden (High Jump) som hon sportar snyggt:)






Tjingeling på första riktiga vårdagen!






Åh har det inte bara varit underbaraste vårvädret idag? 15 plus och soool och så vår i luften. Vi har tom klippt gräset för första gången här:)


Idag startade jag dagen med bananvåfflor. Jo jag har snöat in på det just nu. Sen blev det spinning och styrketräning på gymmet. Sen hem och då fick jag världens ryck och satte på dunka dunka i lurarna och körde dammsugaren ett par varv här hemma. Sen har vi varit på hoppträning i vårt underbara stall. Skulle kunna vara där varje dag. Bara synd att vi har en bit att åka, hade ju varit toppen om vi bott närmre (vi får dock se om det kanske kommer bli så framtiden:). Något jag älskar mer är det där stoet, alltså hon är bara bäst. Inte på att hoppa dock för där är hon lite småtokig och kastar av Emma titt som tätt (dundrade av i förrgår mitt i ett hinder så hon har nu en spricka i svanskotan och är allmänt blå;). Men hela hennes attityd, löv it. Jag skulle köpa henne på studs om vi bara fick;)


Nu blir det en dusch här och sedan Zzzz nu börjar jag bli trött efter varit full med energi hela dagen:) Hoppas er vecka startat toppen vänner!




KRAM











5 kommentarer:

Anonym sa...

Oj spricka i svanskotan lät inget vidare! Krya på E. Ja visst är det härligt med våren men den tömmer plånboken - allergilm är inte gratis precis :( /E

Anonym sa...

Är det er ponny? Eftersom ni köper så dyr utrustning?

Anonym sa...

Läste vidare, såg det inte är er egen häst. Hoppas ni inte köpt det dyra tränset då!

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Oj då du var lite snabb där att döma!!! Jo Emma har köpt det, för sina sparade pengar och för att hon helst av allt lägger sina pengar på hästsaker! Kanske kan vara bra då den vackra dagen hon har en egen, slipper bli så dyrt då! Sen om den dagen inte kommer så finns det en begagnadmarknad vet du! Tycker var och en lägger dina egna pengar på det man känner att man vill...

M


Nazima sa...

Underbara hästbilder!!! Känner igen det där med barn som lägger sina slantar på hästprylar, nu är förvisso min dotter yngre än din Emma, men hon kan gå ocb spana på Hööks i nästan timmar och ofta hänger något med hem därifrån.
Kram