fredag 15 april 2016

VÄLKOMMEN HELGEN & EN FREDAGSKAKA






















Idag på morgonen har jag bakat en Raspberry and Lemon Bundt Cake från Roy Fares nya bok Sweet spots of New York. Alltså den ser så sjukt god ut med hallonglasyr. Blir perfekt att bjuda skatterna på till fredagsfikat och så räcker det till att ta med som fika till stallet i morgon med:) Bakade kakan i min braiga Nordic Ware form (ni hittar den tex. här och det finns mängder av fina olika varianter att köpa). Sist jag bakade i den var för två år sedan, hade helt glömt bort den, låg längst ner i lådan:) Tårtfaten är från Mateus och det hittar ni här.





Hej fina fredag & helgen!






Nu strålar solen igen efter en grå morgon. Härligt att välkomna helgen med fint vårväder:)


Idag ska jag på tjejfest hos min vän. Vi ska börja på gymmet tillsammans alla och köra ett Box pass. Hu, en sak till som ligger alldeles för långt ifrån min Comfort zone:S Men men vi har ju bästa PT med oss:) Sen ska vi ut på landet, säkert få massa gott att äta, dricka bubbel och bubbla under stjärnorna hela kvällen lång. Det låter väl härligt?! Ser fram emot kvällen:)


Imorgon ska vi till stallet tidigt. Vi ska rida både Alice, Emma och jag. Min första lektion nu på ja kan det vara nästan 20 år. Hoppas jag kommer orka (gissar på ganska möra armar efter i kväll;)…


Nu önskar jag er den allra finaste starten på helgen vänner!



KRAM













3 kommentarer:

Nazima sa...

Den kakan såg grymt god ut! om du orkar och vill får du gärna lägga ut receptet. Kakformen var ju grmyt snygg, har precis lagt den i varukorg på Bagaren & kocken nu, :-)
Vilken fab fredag och helg! Här blir det ochså ridning imorn och på söndag då min dotter ska rida ponnyn hon är medryttare på.
Kramar och tack för en mysig blogg!

Susanna Maria sa...

Vilket underbart fint kök!! <3

Lisa sa...

Himla härlig kaka! Och kök 👌