lördag 9 april 2016

NYTTIGA VÅFFLOR








Dagens bästa mellis serverat här! Älskar dessa våfflor som är något nyttigare än de vanliga (goda!) varianten frasvåfflorna med vaniljglass, som man kanske kan tro detta är! Men nope, detta är en nyttigare variant, bananvåfflor med kvarg och färska bär. Yummie det med:)






Dessa våfflor gör jag på 1 eko Ägg, 1 Banan, 1 msk Fiberhusk och ca 1/2 tsk Bakpulver. Gräddas i läggen som jag sprayat med lite olja. Servera med valfri kvarg. För en Viktväktare är två våfflor som receptet blir 2 Sp. Nyttig och gott, inte riktigt lika frasiga som originalet men mer matiga:)





Tjingeling lördag!





Hoppas ni mår fint vänner!


Här ar jag betat av några timmar på jobbet medans de andra varit i stallet och hopptränat (så avundsjuk;). Alice har idag ridit helt själv utan att Emma lett henne och så har hon skuttat sitt första hinder, hurra!:) Nu väntar snart födelsedagskalas här och jag ska ta en snabb dusch innan vi ska i väg. Vill bara det allra snabbaste säga hej och hoppas ni har en fin helg, och så dela gott nyttigt våffelrecept (se ovan!) till er. Vi ses snart igen! Tills dess…




KRAM









1 kommentar:

Tove Lindgren sa...

Hejsan,
Jag heter Tove Lindgren och jobbar med urbanandi.se som hjälper bloggare att få betalt för att skriva valfria inlägg inom passande ämnen.
Om ni kan tänka er att skriva ett inlägg mot betalning så får ni gärna maila mig på tove.lindgren@urbanandi.se alternativt gå in på urbanandi.se och ansök om medlemskap redan idag.
Åldersgräns 16 år.
Mvh, Tove