lördag 30 april 2016

HELGFRUKOST DEN SISTA APRIL



















Idag har jag dukat upp frukost till min älskade familj i vardagsrummet, tända ljus, vackra vårblommor och massa gott att äta. Jag har dukat med mitt nya blå-vita porslin som kommer från Rörstrand och är den klassiska Ostindia (det har väl ingen missat;). Jag hittade det hos Kitchen time (tips! finns med lite rabatt där nu:). Idag bjuder jag mina på scones, creame cheese, lemoncurd, yoghurt med hemmagjord chokladgranola och blåbär.






Hej sista dagen i april!





Idag är det Varlborg och i morgon är Maj månad här. Vi har startat dagen med frukost och nu håller vi på att hoppa i våra stallkläder för en heldag i stallet. Bästa dagen i veckan (fast vi hänger ju typ alla dagar i stallet nu mera, så alla dagar är bästa dagarna:) Idag är det Emmas fjärde hoppträning denna vecka:)! Ikväll ska vi ha gäster här hemma och sedan om det inte är alldeles för kallt gå till brasan. Det blir nog grillat ikväll som alltid vid Valborg. Brukar köra grillpremiär då:)



Vad ska du göra idag vännen?



















Min chokladgranola hittar du receptet på här. Sconsen gör jag efter det klassiska receptet 4 dl vetemjöl, en nypa salt, 2 tsk bakpulver, 2 dl mjölk och 50 g smör. Gräddas i ugnen i ca 10-12 min på 250 grader. Busenkelt och väldigt uppskattat av skatterna och perfekt när man har tomt på bröd i skåpet och inte orkar åka till bageriet:)




Nu måste jag kila här men jag önskar er alla en riktigt fin Valborgsmässoafton!




KRAM












4 kommentarer:

Anonym sa...

Superfin dukning och vilket porslin!

Var är den oerhört fina "brödkorgen ifrån" Såå tacksam för svar!

Trevlig Valborg

Anonym sa...

Men så fint! Nu blir jag verkligen sugen på den servisen. Hur mycket av den har du? Tack för allt du delar med dig av i din fina blogg :)

Nazima sa...

Vilken smaskig frukost och instämmer med de andra, servisen är ju bara för fin! :)

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Brödkorgen hittar du hos Leila i hennes General Store:)

Anonym: Jag har lite frukost delar och några stora tallrikar, ska samla på mig mer till iaf 8 kuvert:)

Kram

M