torsdag 24 mars 2016

RECEPT - LEILA'S COCONUT CHICKEN










Dagens yummie lunch här - Leila's coconut chicken. Gott, enkelt och frächt! Receptet hittar du nedan och jag hittade det i The Fresh Foodie.





Hej Skärtorsdagen!






Mår ni fint? 


Idag har jag lugnat ner mig lite. Fått lite saker checkat från den långa listan och även hunnit träna med PT camilla ett varv. Jajjemensan nu är jag på g:)


Nu har jag precis fått i mig lunchen här och ska hoppa i stallkläderna alldeles strax. Innan jag åker ska ni få receptet. Det här blev så himla himla gott (alla recept jag testat ur Fresh Foodie-kokboken har alla varit suveräna så vill ni ha mer gott att laga så rekommenderar jag ett inköp:).















Leila's Coconut Chicken


4 pers



4 st Kycklingfiléer

500 ml Kokosgrädde

1 tsk Salt

1/2 Lime

1 msk Fisksås

2 st färska Limeblad (hade jag inte i)


Sallad:

2 st hårda Päron

1/4 Rödkålshuvud

1/4 Vitkålshuvud

2 st Morötter


Dressing:

2 msk Fisksås

1 msk Socker

Saft från 3 st Limefrukter


Servera med: 

Hjärtbladssallad, Jordnötter och färsk Koriander



Gör så här:


Häll i kokosgrädden + smaksättarna i en kastrull, lägg i kycklingen och låt puttra i ca 20 min. Låt sedan står och dra i ca 10 min med locket på men utanför plattan. Ta upp kycklingen och dra i sär i strimlor. Koka sedan ner kokosgrädden i ca 15 minuter så den blir krämig och tjocknar till. Blanda sedan ihop med kycklingen du strimlat i bitar.

Strimla kålen och morötterna och päronen tunt, jag använde en mandolin! Blanda med dressingen precis innan servering.  Ät och njut med tillbehören:)





KRAM














3 kommentarer:

Maggie sa...

Ser gott och läckert ut.

Anonym sa...

Du är då duktig! Och man kan inte vara på topp alltid. Kanske tänker du på mat lite för mycket. Dom du säger allt eller inget och det är svårt att leva med 100% rätt mat och träning hela livet. Sänk kraven på dig skälv och ha långsiktiga mål.
Sen där det med stressen känner nog många mammor igen sig i-tyvärr. Bland annat jag, var på Maxi igår och kunder inte läsa vad som stod på min egen lapp-och inte för att jag skrivit fult utan för jag kände mig så stressad att jag inte kunde fokusera. Men med 2 grabbar i 4 resp 9 år så är det mycket diskussioner och bråk och till sist är energin på noll.

Glad påsk och njut!
/Hanna

Lina sa...

Det ser verkligen fräsch ut!