onsdag 9 mars 2016

PEPP PÅ TRÄNING








Idag sportar jag roooosa på gymmet:)





Tjingeling!






Här har jag precis ätit två eko-ägg, nu ska jag hoppa i träningskläderna som ligger i högen på golvet, fylla vattenflaskan och bege mig mot Frisk. Idag är det body pump på schemat (hoppas jag inte blir helt paj igen som jag blev sist, ni vet då jag inte kunde sätta mig ner på toan på två dagar haha;). 


Jag trodde nog faktiskt det skulle vara svårt att hitta tillbaka till träningsglädje, men nej. Jag är så himla peppar till att bli mitt starkaste jag. Känns bara roligt att träna igen. Endorfinerna liksom sprutar efteråt när det är gjort:) 


Den här veckans träningsupplägg ser ut så här:


Mån: Spinn 60

Tis: Vila

Ons: Body Pump 45

Tors: Ridpass 60 + Spinn 60

Fre: Lugn promenad 60

Lör: Spinn 60

Sön: Vila 




Någon mer som haft ett långt träningsuppehåll som kommit igång igen? Vill ni dela lite erfarenheter från hur ni tränar? Känner mig så laddad - hoppas ni med gör det:)




KRAM











8 kommentarer:

Anna sa...

Hej!
Mitt råd är att byta ut gruppträningen mot tung styrketräning istället. Du får 100 ggr mer resultat på samma tid. Ju mer muskler, desto högre förbränning. Dessutom blir man stark OCH välformad! :) Själv kör jag 4 styrkepass/vecka på gym (2 överkropp + 2 underkropp) samt 2 cardiopass (löpning). Kompletterar med promenader så ofta jag hinner men de räknas inte som träning ;)
Har man inte tränat på gym förut lönar det sig att ta en PT till hjälp först som kan visa rätt teknik och göra upp ett program åt dig. Annars finns också allt man behöver veta typ på www.styrkelabbet.se.
Lycka till!

MITT VITA HUS sa...

Anna: Tack för alla tips. Jag har bokat mig med min PT för en genomgång av gymmet. Det är verkligen utanför min comfort zone;) Tanken kommer ju till en början bli kanske ett sånt pass i veckan, eller två sen. Måste vänja mig lite först;) Cardio kommer nog fortfarande vara spinning för mig, älskar det:) Promenader jag nej det är ju kanske inte träning för alla, men för mig som har övervikt fortfarande så räknar jag det som träning, men den allra lättaste formen. Har ju trots allt gått ner 40 kilo på att "bara" gå:)

Kram och ha en fin dag < 3

M


Anna sa...

Jag förstår dig nog, jag hade inte satt min fot på ett gym och knappt sett en skivstång tidigare, före jag klev in där första gången för drygt ett år sedan. Kan dock lova att året som gått varit det mest utvecklande i mitt liv träningsmässigt så det är alla gånger värt att ta det tuffa, första steget över tröskeln! Jag har svalt min stolthet många gånger och bett vilt främmande människor om råd och hjälp och nu är rollerna snart ombytta. Hur kul är inte det!? :) Två helkroppspass i veckan är en bra början - med bara ett blir det kanske svårt att märka framsteg. Lycka till!

Anonym sa...

Snygg top!! /E

Mittdittovitt sa...

Jag har precis kommit igång med min träning igen. Min kropp har inte på länge länge tillåtligt någon direkt träning pg sjukdom. Men nu så har jag börjat så smått. Jag cyklar och går på löpband och även roddmaskin. Tränar hos mina föräldrar i deras lilla gym i källaren. Går bra och blir en ca 4-5 pass i veckan. Ska iväg på ett nu efter jobbet.

Kram Fia

Maria sa...

Så snygg träningslinne! Vart är det köpt?/Maria

Marita sa...

Jag har tränat i över tre år men
dessförinnan ingenting. Jag älskar
min träning bra för både kropp och
knopp :) min vecka ser ut så här :
Måndag: 30 min cirkelträning 30 min
spinning på morgonen . Kväll : 40 min
Tabata och 45 min spinning. Tisdag :
Löpband 60 min kväll 60 min
Metabolic Blast. Onsdag: 30 min
Bodytoner 30 min Tabata. Torsdag:
60 min Löpband och 20 min Tabata
med PT. Fredag vila. Lördag 60 min
Metabolic Blast och Söndag vila. Det låter
kanske mycket men jag mår väldigt bra
av all träning både fysiskt och psykiskt.
Lycka till Mia du är fantastiskt duktig ❤️

MITT VITA HUS sa...

Maria: Det är från Intersport, deras egna märke tror jag😘

Kram

M