måndag 14 mars 2016

NYA STEKPANNOR & STUDIEDAG & PANNKAKSKALAS










Jag har fått hem ett gäng restaurang-stekpannor får Franska De Byuer och Hoffmeiers.se för att testa. En stor wokpanna, en omelettpanna och ett crêpejärn. Spännande!






Idag testar jag Crêpepannan eftersom lilla skatten har studiedag och pannkakor kan vara den smidigaste lunchen ever att bjuda på när man har vänner här hemma:)






Jag agerar husmor vid spisen iklädd sprillans nytt förkläde från Leila's General Store (nyhet British rose i rosa:), hur fiiint:)







Jamen crêpejärnet då, hur bra som helst. Så smidigt och lätt fast det är tillverkat i kolstål.






Det här kan man läsa om resturangpannorna hos Hoffmeiers: De Buyer är äkta franska restaurangpannor i kolstål och har tillverkats sedan 1830. Pannor i kolstål har ingen beläggning som kan skadas, tål mycket hög värme och fungerar på alla värmekällor, inklusive induktion. Precis som med gjutjärnspannor ska kolstålspannor diskas för hand i hett vatten och helst utan diskmedel. Först när pannan börjar svartna är instekningsprocessen klar och pannan får en naturlig non-stick-beläggning. Pannan kan användas med alla typer av redskap och tål ugn upp till 230 grader. 






Här är det dukat för pannkakskalas delux. Jordgubbar och lättvispadgrädde…





… och Nutella (mina kids älskar detta hrrm och jag med;)






Pannkakskalas för deux coming up!







Med krispiga frasiga pannkakor made by me.







Åhh så gott:)





Tjingeling!





Ny vecka och nya möjligheter. Mitt måndagsmantra;) Denna vecka är jag busy as a bee igen men jag ska försöka hinna kika in så mycket som jag bara kan till er:) Just nu ska jag fixa ihop en grej till er, så ni måste hålla utkik här i morgon, för jag tror igen ni vill missa;)



Men först -  ta hand om köket här:)




KRAM












4 kommentarer:

Anonym sa...

Så gott det ser ut.Den fina skålen med jordgubbar i var kommet den i från?

//Lena

Lena sa...

Hej! Såg just..........Vilken ny fin bild du har på högersidan.
Kram Lena

MITT VITA HUS sa...

Lena: Den lilla skålen med jordgubbar är från Fide Fajjans, på Gotland! Tyvärr finns ingen nätbutik!

Kram

M

MITT VITA HUS sa...

Lena: Tack!

Kram

M