torsdag 31 mars 2016

IDAG BJUDER JAG PÅ DESSA























Idag bjuder jag mina kollegor på dessa söta choklad minicupcakes med smak av kokos och lime. De fina pastellfärgade formarna har jag hittat på Lagerhaus.






Tjingeling sista dagen i mars!






Men har inte den här månaden gått rasande snabbt?! Jag tycker det bara sa pang så blev det vår. Man liksom väntade och väntade och så poff var den där och nu är första vårmånaden slut. Nu längtar jag efter att vårpiffa i krukorna ute, städa av terassen och ta fram utemöblerna och grädda våfflor i vårsolen där ute.


Igår var det dock allmänt grått och trist vårväder här hemma. Jag ägnade dagen åt att baka lite för att kunna bjuda mina kollegor på något gott när jag nu fyller i morgon:)








ca 36 st mini



3 Eko Ägg

100 g osaltat Smör

2 1/2 dl Socker

1 dl Eko mellan Mjölk

3 1/2 dl Vetemjöl

2 tsk Bakpulver

1 tsk Vaniljsocker

1 nypa Salt

4 msk Kakao



Frosting:


100 g Philadelphia Cream Cheese

60 g Smör

5 dl Florsocker

1 tsk Vaniljsocker

1 Lime + Ekologisk Kokos





Gör så här:



Vispa ägg och socker fluffigt. Smält smör i kastrull på spisen och häll i mjölken. Blanda sedan ner i äggsmeten och blanda väl. Sikta de torra ingredienserna ner i smeten och vänd försiktig i tills helt blandat. 

Häll upp i små formar, muffinsplåt rekommenderas att användas! Grädda i 175 grader tills ej kletiga (jag brukar kolla med sticka, alla ugnar skiljer sig och jag tycker även att jag har samma så skiljer sig gräddgraden till och från). 

Frostingen vispar du samman och ställer svalt en stund. När man vippar den är det bra om smöret stått framme en stund så det är mjukt och lättarbetet. Jag spritsar alltid med tyll + spritspåse men det är ju valfritt. jag hade rivet limeskal + saft och riven kokos i och så toppade jag med lite kokosflingor:)




Happy torsdag nu finingar! Vi ses snart igen och då är det April - min månad!






KRAM










4 kommentarer:

mittdittovitt sa...

Ser såå goda ut :)

Kram kram

Anonym sa...

Gillar din blogg, men sex bilder på samma muffins :) :) :) :)

//Mia

MITT VITA HUS sa...

Mia: Sorry, gick all-in med att läskas😜 Och en är faktiskt med födelsedagsblommor i fokus😅😂

Kram

M

ambivalenthome sa...

Grattis Miiiaaaa :DDDDDDDD

Ha en fantastisk dag idag - solen lyser för dig.

KRAM