lördag 5 mars 2016

HALLINSPIRATION
















Vi har bestämt att vi ska fixa lite i vår hall någon gång i framtiden. Den är nämligen allt annat än välkomnande just nu sen vi började fixa i ordningen den. En hatthylla har vi skruvat upp och ett skohorn. Jag hade en byrå där tidigare men den kändes för stor, nu saknar jag den så. Vi behöver förvaringen. En låda var skulle räcka till mössor, halsdukar och vantar. Nu använder vi ju mest grovingången, därför har inte hallen varit någon prioritet, men jag känner att snart vill jag satsa lite där.


1. Vår hatthylla idag är från Essem Design. Vill gillar den mycket, så den får vara kvar:) 2. Jag skulle nog kunna tänka mig lite mönstrad tapet i hallen (det är ju bara en liten vägg), dock är inte någon annan så övertygad om detta. Denna på bilden Seaweed från William Morris har ju många just nu sin hall och man blir såklart lite påverkad (blogg/instafenoment). Den är ju så fin men det kommer nu kanske inte bli den, så hacka inte för mycket snälla ni, den var fin i kollaget och se den som lite inspiration;) 3. Jag har kikat i en eeevighet på denna faktiskt. Nu har jag fått med mig en till på tåget om att vi ska ha en sådan. Älskar alla möbler från Asplund och denna J4 Snö byrå är inget undantag. Vit med vit sockel jag tack. 4. I vår grovingång har vi en Korbo-korg, där slänger ungarna sina cykelhjälmar, nyckelremmar, vantar och mössor. Skulle nog vilja ha en vid stora entrén också. 5. Skohornet har vi redan, också en sån där favorit som funnits med länge men som ska vara var. Det är från Edblad.



Dagens inspiration. Vi får se hur livet blir och när detta blir om det nu blir:) Som sagt nu är det massa fokus på träning och hälsa men man måste få drömma, inspireras och planera lite:)





KRAM










1 kommentar:

Sofia sa...

Vi har satt in två stycken av Ikeas "grunda" pax-garderober i vår hall med vita Tyssedal-luckor. (100 x 38 x 236 cm).
Så skönt med dold förvaring, kan verkligen rekommenderas. Vår hall känns nu äntligen lugn och "ren" eftersom man slipper se alla ytterkläder, väskor, hjälmar, skor etc.