måndag 21 mars 2016

EN MARS MÅNDAG HÄR


















Köket här hemma idag, ganska så nystädat fortfarande och helgblommorna står sig (föll åter igen för vackra franska tulpaner i härlig nudefärg:). På bordet ligger det två nya böcker till kokbokshyllan, dels Sofi Fahrman's Ready for Takeoff men även Roy Fares nya Sweet Spots of New York (Omy säger jag, vilken läcker bok! Jag ska testa lite recept ur den så fort jag får möjlighet:). Dagens tips!






Men heeeej vänner!






Oj oj vilken vecka det var förra veckan. Den gick verkligen räserfort. Hann knapp med själv känner jag:) Allt från massa jobb, utbildningar, inskolning av kollega, träning, partaj och en heldag på ponnytävling (Emma och jag hängde på hennes bff, vi känner oss nya eller jag känner mig rättare sagt väldigt ringrostig på det området… Och ska vi nu kanske mot detta en dag så måste man ju uppdatera sig lite. Superkul hur som:). Men nu lite lugnare vecka och vi går mot påsk:)


Men hur har ni det då? Redo för påsk. Ligger äggen laddade för jakt? Här ska jag nog igen bjuda på så mycket sweets i äggen i år, det får bli lite annat tror jag;) Har lite planerat till skatterna. Känns som de kommer äta påskgodis ändå så det kommer ut genom öronen:)


Nu ska jag ut till stallet här en sväng och borsta min brunögda så hon är redo i morgonbitti för en tur i skogen. Sen ska jag kika på hoppträningen såklart. vad ska ni göra denna måndag?




KRAM











1 kommentar:

ulrica ask morling sa...

Älskar vasen! Och tulpaner! bor på Gran Canaria och här har jag faktiskt inte sett en enda tulpan! :-)