lördag 13 februari 2016

VECKANS VV









Då är det dags att ge plats i bloggen igen åt veckans vv-inlägg. Tänker inte bli långrandig i detta inlägg idag för jag ska snart krypa ner i soffan och mellomysa med mina krassliga här hemma. Idag i veckans vv blir det mer om var jag befinner mig just nu och ge er lite pepp till träning och hälsotänk.


Vi börjar med morgonen. Jag var i vår vägningslokal bara en snabbis för att checka i min nya vikt och se hur veckan hade gått och för lite snack med min Bodyguard (jo så heter nu mera våra coacher:). Resultatet idag blev denna vecka -2,1 kg och då är det bara nu 1,6 kg kvar ner till min lägsta vikt i oktober. Hej-då-skit-julkilon! Jag har kämpat hårt denna vecka ska jag säga, dels med att blir frisk men lagt extra mycket fokus på att äta bra för att hålla mig mätt i det nya smart-points-systemet och jag tror jag kommit på ett sätt nu och ja det verkade ju vara ett bra sätt eftersom vågen pekade nedåt med ett brak igen (var ju suuuuperbesviken förra veckan när det bara var -0,4 ner och muttrade åt min coach att jag minsann aldrig mer skulle äta typ:S). Ni vet ni med. Jag ångrar mig som en tok att jag aldrig tog ett kort på "mina värsta" vikt eller mätte mig när jag började så det är något jag faktiskt gjort nu vid nystarten nu i januari (eller en bit in i januari blev det). Nu idag mått efter fyra veckor så summerar jag ihop centimetrarna och ser att summan faktiskt är 22 cm mindre. Hurra. Vilket bra mått egentligen. Fast vågen gått trögt nedåt så ser man ändå kanske lite resultat. Så ni som gör en resa med kroppen, ett tips är att ni i början mäter och fotar och ja allt ni kan för att kunna gå tillbaka och se och bli pepp på att köra vidare när saker är tufft:) 


Nu mot soffan och nej det blir inget lördagsmys för min del, jag har redan tryckt i mig en bit smörgåstårta och en delicatoboll på mötet idag hehe. Sooo worth it:)



Ses i morgon igen vänner!





KRAM












Inga kommentarer: