onsdag 17 februari 2016

TJINGELING ONSDAG & EN ÄLSKLINGSLAMPA









Ibland blir man hemmablind men när jag såg den här så kom jag på igen om hur mycket jag älskar min fina Liv (Jonas Bohlin för Klong). Älskar den fortfarande lika mycket som när jag först såg den. Tycker om hur den mjukar upp sovrummet med sin form där dinglande ovanför sängen. Brukar få frågor efter vi satte upp gardinerna här hemma, med hur vi gjort och det är bara en enkel Kirsch-skena vi fäst i taket. Blev så bra och tusen gånger bättre än med gardinstång. (Den nitade tyggaveln och sängkappan i matchande är beställt från Lindholms, lakan Mille Notti och mattan är från Fabula Living och är beställd hos 200m2)





Tjingeling!






Redan onsdag! Veckorna flyger verkligen fram nu igen... Inte mig emot dock. Längtar efter våren och få ta fram de vita sneakers, sätta på sig en tunn vårjacka och solbrillor och känna vårvinden i håret. Men först en veckans sportlov som är på gång här nästa vecka. Sen kan jag få längta lite mer vår (tycker alltid att det känns som sportlovet är slutet på vintern och sen kan man släppa den och bara köra vår). Men ni visst är det så mycket ljusare ute nu?! Redan nu tidigt på morgonen är det ljust och härligt och även lite längre tid på eftermiddagen. Om det inte hade varit för det var så kallt hade det ju nästan varit vår:)


Men vad har ni för er idag då bloggisar, berätta för mig!?:) Alltid så kul när ni skriver en liten rad till mig i kommentarsfältet, då ser jag ju att ni är här på riktigt liksom;) Ni kanske har någon önskan om något speciellt ni vill ha i ett inlägg här, berätta gärna:)




KRAM









 

11 kommentarer:

Marie-Louise sa...

Tack för en mycket trevlig blogg! Jag gillar framför allt dina VV-inlägg vilka är peppande och givande. Recept, ja tack! Och hur du lägger upp en dag matmässigt, eller tom en vecka.
Jag tycker även att du har en snygg stil både gällande inredning och mode. Så mer inspiration nu till våren!
Kram från en trogen läsare både på insta och bloggen!

Malin sa...

Jag tycker din blogg har blivit ännu grymmare nu med mixen av träning, mode och inredning! Allt i min smak! Du verkar vara en otroligt "gullig" person dessutom och din blogg är tveklöst en av mina favoriter numera :)
Brukar vara dålig på att kommentera men vill att du ska veta att du gör ett toppenjobb!

Anonym sa...

Gillar att se bilder (inspo!) och läsa dina texter. Jag tycker bloggen är bra som den är. Blandat är bäst. Lite inredning, lite barn, lite hästar, lite mat...Ja du fattar:)

Kram Susanne

Marita sa...

Jag har verkligen inget och klaga på.
Din blogg är den jag besöker mest .
Du får in allt det som jag brinner för.
Älskar din säkra smak både när det
gäller inredning och mode. Så kör på
som du hittills gjort. Ha en fin Onsdag ❤️

Anonym sa...

Hej från ett Soligt Skåneland :)

Jag är ju en ny följare men är helt såld på din blogg! Tycker den är superbra! Vill gärna att du fortsätter med din blogg som den är.... mode, inredning, vv-inlägg, blommor och trädgård, familj och vardagslivet mm.

Visst en önskeinlägg skulle vara vad du handlar i mat o dryckesväg, vad du fyller ditt kylskåp/frys/skafferi med, vad du absolut måste ha i kylen/frysen/skafferiet....lite tips för en som är nybliven viktväktare ;)

Kram Mi


Nazima sa...

Hejsan!

Jag gillar din blogg precis som den är! Har inget att"klaga på", tycker du inspirerar och uppmuntrar på ett grymt sätt. Att du dessutom verkar vara en gullig och rar person är ju bara ett stort plus i kanten!

Vi har sportlovsvecka denna veckan och jag tog ut några dagars semester för att få umgås med mina små älsklingar, idag blir det bio och imrogon ska jag och äldsta dottern (9 snart 10) åka på halvdags SPA på Arken SPA hotel i Göteborg. Gissa om vi längtar?!

Kramar från Västkusten

Anonym sa...

Hej! jag undrar lite vart du satte eos fjäderlampan, trodde den var i sovrummet. Vilken strlk har du ? Jag gillar också vv rec inläggen - ger bra tips till att variera maten med även om man inte följer vv. Kram //E

MITT VITA HUS sa...

E: Fjäderlampan har aldrig hängt i sovrummet, den hänger i tv-rummet på övervåningen:) Jag har L:)

Kram

M

Amelie sa...

Jag gillar din blogg speciellt för att du inte försöker provocera som vissa andra bloggare gör för att få mer kommentarer och trafik till sin blogg.
(Vuxna kvinnor gör konstigt nog så ibland)
Du känns verklig och realistisk men ändå lyxig och glammig, en bra kombo!

Ann-Sofie sa...

Tjingeling fredag!
Önskar dig en skön helg!

Anonym sa...

Hej Mia!
Tycker om din blogg som den är, en bra blandning av allt! En liten önskelista nu till våren om jag får önska nåt!
Kram Helena