fredag 5 februari 2016

SPONSRAD VIDEO - IKEA PRESENTERAR HEMMAFESTEN






Jag personligen älskar att bjuda hem vänner. Kanske för jag har de finaste, trevligaste och roligaste vännerna som verkligen gör att festen känns allt annat än tyst, trist och stel. Jag vet inte men hur brukar ni ha det men när jag bjuder hem vill jag gärna ha god mat att bjuda på, tända ljus och fin dukning och bara en härlig avslappnad känsla. Jag vill att alla som kommer hem till mig ska känna att det är mysigt att komma hem hit.


Ikea har en alldeles egen programserie som heter "vad gafflar du om", där Martina Haag (åh vad jag älskar Martina Haag) och Mogge Sseruwagi tar upp ämnet hur vi har fester. I detta avsnitt nummer 12 får vi lite mer insikt i hur vi har våra fester just här i Sverige och gentemot hur det är i andra länder. Jag tycker vi har en del att lära efter andra länder faktiskt, men spana gärna in filmen för lite extra tips om hur man kan göra hemmafesten extra trevlig;)


Mina vänner har alltid stått mig väldigt nära. Nästan som en familj har vi alltid varit. Det jag önskade mig mest är att jag hade mer tid för umgänge med dom men det är inte alltid lätt när man jobbar oregelbundet att finna tid att ses. När vi var yngre var allt så mycket enklare kan man tycka. Jag tycker ju oftast när man bjuder hem någon att man vill anstränga sig lite mer, laga god mat, som man inte bjudit på tidigare men ibland tycker jag faktiskt det är okej att bara köpa hem ett gäng pizzor, eller slänga ihop en snabb pastarätt och öppna en flaska vin och bjuda över även om det är en torsdagskväll, bara man får ses. Tiden tillsammans vi har är den man ska värdesätta mest.





KRAM








Detta inlägg presenteras i samarbete med Ikea


3 kommentarer:

Hanna sa...

Det är ju så mysigt att ha hemmafester!

Louise sa...

Undrar över kvarg som du ( och många andra) verkar äta ofta, är det verkligen så bra om du vill gå ner i vikt? Naturell kvarg absolut med ev färska bär i, men den smaksatta innehåller väl socker?
Och avocado som är bland det nyttigaste man kan äta- hur kan det vara så många "pionts" / kalorier eller hur VV nu räknar? Man SKA äta mycket fett - alltså BRA fett! Tex avocado, fet fisk, nötter, kokoslja etc, det är rena medicinen för kroppen. Känns "Fel" och "gammaldags" av VV att räkna kalorier, det är det väl knappt någon som gör längre? Ska tillägga att jag inte testat VV och är inte insatt i hur de funkar och själklart gör alla som man känner funkar bäst, men detta var bara en reflektion. Jag äter JÄTTEMYCKET fett varje dag i form av livsmedlen jag nämner ovan och är jättesmal. Mycket smalare än när jag åt fettsnålt och istället åt mycket kolhydrater.

MITT VITA HUS sa...

Louise: Jag har svarat dig i ett eget inlägg ovan:)

Kram

M