tisdag 23 februari 2016

NYBEHANDLAD (ELLER JA IGÅR VAR JAG DET;)





















Egentligen skulle jag skriva igår kväll tänkte jag om min behandling och berätta för er, men min dator tog så himla lång tid på sig att säkerhetskopiera alla kort så jag fick hoppa över jobba med den;) Men som sagt igår gjorde jag en behandling på Hudvårdsrummet här i stan hos Hanna min Hudvårdsterapeut. Ääälskar att komma dit, man blir alltid så himla väl omhändertagen och det är lika trevligt varje gång, även om igår var en aningen smärtsamt;)


Och behandlingen idag då?! Jo jag har gjort en kemiskpeeling igen. En Milkpeel denna gång. Jag har ju gjort sådan här syra peelingar tidigare och jag tokgillar dom och det gäller att passa på nu innan våren solstrålar kommer. Jag saknar ju fukt och lyster i min hud och då är detta perfekt att göra. Även nu när lite fina linjer börjar smyga sig på mig;) Antingen gör man en kur som jag gör nu, dvs man går och gör denna peeling 4-6 gånger, eller så gör man bara en uppfräschning och gör den en gång. Oavsett så ska man man börja förbereda huden hemma innan.  Då köper man hem en produkt från salongen som man börjar behandla med ett par dagar innan, man förbereder huden för syran kan man säga:) Det måste vara dessa produkter, som speciellt är av dessa för detta, annars kan hudvårdsterapeuten neka dig en behandling. Nu har jag kört med min Teoaxane produkt Radiant Night Peel (som också innehåller syra) men egentligen ska man kör Dermaceutics (det ska jag dock göra nu efter i några dagar), då nu i eftervården denna rengöring och denna post treatment krämen.


Hur går behandlingen till då? Jo väl på salongen så rengör man huden först med en rengöring innehållande syra, den kittlar lite men känns inte alls så mycket. Men sen är det dags att pensla på den riktiga syran, den känns. Det bränner och sticker i ca 2 minuter tills man sedan tvättar bort den/neutraliserar. Efteråt känns det som man varit i solen lite för länge och man ser lite rödblossig och flammig ut i huden. Dock gillar jag verkligen den känslan. Det liksom stramar och känns som peelingen verkligen gjort sitt:)


Och idag då, hur känns det idag? Jo men det känns toppen. Känner mig så fin och redan massa lyster i huden. Så jag kan varmt rekommendera denna behandling om du känner dig lite vintertrött i hyn och vill fräscha upp nu till våren:)



KRAM












Inga kommentarer: