fredag 19 februari 2016

JAG IDAG & EN LISTA










Förra veckan såg jag denna lista hos Att vara någons fru. Jag älskar sådana här listor, att få läsa lite mer om någon som man följer, så jag lånade den (och hoppas det är ok)!?:S och tänkte ge lite mer av mig till er genom den:)



Hur är dagsformen?

Jamen tipp topp! Nu är jag helt återhämtad från virus och allt som varit. Så jag skulle nog nästan kunna säga jag är i min bästa toppform. Maten funkar, tränat ordentligt (hej kondis trevligt att du är tillbaka:), pigg som en mört och känner mig stark. Lite träningsvärk och möra ben dock efter spinningpasset igår som jag tror var det värsta jag varit med om hitintills;)

Vad gör du just nu?

Jag plockar och städar av lite här hemma och kopierar lite papper jag behöver.

Hur sover du?

Som en prinsessa. Ääälskar nya sängen och äter man och tränar bra så sover man tusen gånger bättre:)

Vilket var det senaste sms'et du fick?

Från min vän P det stod - Lycka till idag, håller tummarna och så var det massa hjärtan smileys och ni vet sådan där hålla tummarna smileys:)

Vilken var den senaste boken du läste?

Började på Denise Rudberg's senaste nyss, kom inte så långt och nu har jag glömt bort den. Annars var det nog en vårdbok om trauman.

Vad la du mest pengar på 2015?

Utan tvekan ridlektioner/ridläger, utrustning och kläder till stallet och transporter till och från alla träningar… Det är inte gratis med hästsport kan jag lova hrrmm;)

Vilket är det största klädköpsmisstaget du gjort?

Oj oj så många man gjort som var helt fel som såg så snygga ut på galgen men som blev helt fel på. Minns en Limegrön kjol med knappar längs mitten ner framtill (nu pratar vi 90-talet), inte mitt smartaste drag, men den var fin på en fototshoot vi gjorde ute på en grön äng i en solnedgång. Sen gav jag bort den till min vän J.

Bästa klädköpet du gjort?

Utan tvekan alla pengar jag genom tiderna lagt på vinterjackor. Köper man kvalité är man garanterad att aldrig frysa när det är kallt och jag avskyr att frysa;)

Vad trodde andra du skulle bli när du blev stor?

Chef… Är ju vädur (född i April). Det stjärntecknet betecknar nog verkligen mig, på gott och ont;)

Vad trodde DU att du skulle bli när du blev stor?

Jag - jo jag skulle bli polis - ridande polis! Vet inte vad som hände, eller jo det vet jag. Tonåren och killar hände och sen blev jag helt ofokuserad och hamnade på lite fel spår ett tag. Missad massa i skolan  (som jag slitit som ett djur med att ta igen i vuxen ålder och som till slut ledde till en universitetsutbildning och ett bra yrke som sjuksköterska). 

Vad är du riktigt dålig på?

Ha tålamod hahaha… Inte min starkaste sida;) Jag är sån som vill ha saker gjort nu genast på momenten, gärna igår.

Vad är du riktigt bra på?

En himla massa saker faktiskt;) Sjukt bra på att köra bil (pappas rallygener) och på att sätta kakel (väldigt oanad talang):)

När var du riktigt rädd senast?

Usch N blev ju riktigt dålig här i mitten på Januari i år. Då var jag riktigt rädd för hans skull. En infektion i käken som kunde gått mer illa än vad det gjorde men det blev ett himla hallå på sjukan där ett tag och jag blev lite arg på att vårdcentralen inte riktigt tog det på allvar först utan att jag skulle behöva kontakta en av mina gamla läkare för att få råd + få råd från mina fantastiska kollegor om hur jag skulle gå vidare. 

KBT eller psykoanalys?

KBT. Har själv fått gå i det ett tag när det var som jobbigast på mitt förra jobb. Det var många dödsfall och andra händelser som gjorde mig helt ur form och rädd. Rädd att inte finnas där och vara tillräcklig för alla patienter. Det var nätterna som var jobbigast. Kunde inte sova när jag kom hem för jag ältade massa i huvudet hela tiden.

Vad gör dig riktigt arg?

Orättvisor. Alla dagar i veckan. Livet är så orättvist ibland.

Vad drömmer du om just nu?

Värme och kanske en resa dit. Om jag nu bara skulle våga sätta mig på ett flyg igen hua. Det värsta jag vet, men jag älskar ju komma iväg så jag får nog ta och bita ihop igen snart.

Blir det fler barn?

Nope, nej, aldrig. Butiken stängd. Det är alldeles för skönt med att barnen börjat bli stora och självständiga och jag vill kunna ge dom jag har all min tid. Småbarnstiden var härlig på alla sätt och vis men inget jag längtar efter igen.

Hur ser du på att vara mamma?

Jag älskar vara mamma. Jag älskar att se hur mina fina växer upp och lär. Alla tider i deras liv har varit underbara på sina sätt och jag hoppas allt jag lär dom kommer dom ha med sig i livet och jag hoppas de alltid kommer veta att jag älskar dom mest på jorden.

Vad är planen för idag?

Ja egentligen är jag så nervös just nu så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Har nämligen ett möte i eftermiddag som jag sett fram emot så. Håll tummarna för mig. Men först ska jag på lunchdejt:)



Önskar er alla världens finaste fredag. Vi ses snart igen vänner:)




KRAM








7 kommentarer:

Sofie sa...

Hej! Otroligt vad SNYGG du är! Man börjar verkligen se resultat :) Hela du strålar. Ha en härlig helg fina du! Kram

Anonym sa...

WOW....vilken förändring!!!

Nu blir man sååå nyfiken ;)

Lycka till och trevlig helg!

Kram Mi

Anonym sa...

Vilken bra lista, kul att få veta lite mer om dig:) Åååå men så fin du är!! Det syns verkligen att du tränar, kämpar med maten och mår gott! Har du något bra tips på mellanmål som mättar men med lite points och som inte är frukt? Jag tycker att det är svårt som älskar mackor till mellis...

Ha en fin fredagskväll, älskar din blogg!

Kramar Hanna

Hanna sa...

Vad fin du är ! :) Ha en mysig helg! //Hanna

Anonym sa...

Vackra, starka människa! Lätt att gilla!!/Helén

Anonym sa...

Trevlig lista att läsa! //e

Junitjej sa...

Vilken trevlig lista att läsa.