fredag 12 februari 2016

HEEEJ FREDAG










Världens sötaste cupcakes är redo för kärlekens dag < 3






Tjingeling vänner!





Här är det krassligt läge på skatterna fortfarande. De ligger nedbäddade i sina sängar och jag pysslar mest om dom med dricka, febernedsättande och kuddfluff idag. Men i morse tidigt när de fortfarande sov hunnit pyssla lite i köket med fina cupcakes till valentin. Såå länge sedan jag bakade cupcakes, hade nästan glömt bort hur kul det var:)







Min nya fina Kitchen Aid elvips i krom kommer härifrån (riktigt bra pris nu, så jag passade på då min förra var trasig:). Jag älskar Dualits köksredskap, de är så himla himla bra. Dels brödrosten som är hur snygg och bra som helst och även vattenkokaren (den vet jag att många av er frågar efter och ja den är lika bra som den är snygg. Har haft min i flera år nu:)






Så snygg i krom. Hej hej ja där är visst jag med:)





Cupcakes är ju bara så enkelt att göra men nu var det länge sedan jag gjorde några. Jag kör efter detta recept när jag gör men idag blev de i chokladsmak (så fräscht med limefrosting).






Ett tips när du gör cupcakes är att sikta i mjöl och kakao, då slipper man klumpar:)





Chocolate dream Mmmm...





Till Dualitvispen så ingår både vanliga vispar men även en sån där ballongvisp (perfekt när man gör frostingen) + degkrokar.






Jag färgade frostingen härligt rosa, bara för det är alla hjärtans dag i övermorgon och jag tänkte bjuda på dom då. All for the love:)






När du fyller muffinsformar är ett tips till att ställa dom i en sk muffinsplåt och fylla formarna till 2/3 med smet.






Jamen hur fiiiina blev dom inte?! Stösslet och formarna har jag köpt i en butik i stan och de små söta vimplarna är gamla från Lagerhaus, tyll och spritspåse från Leila's General store.






Kakfatet är med från Leila's General store och elvispen hittar du här till kalaspris just nu.






Den fina tunda marmorbrickan ni skymtar (ni har sett den förut här med på bloggen) brukar jag få frågor om. Såg att Kitchen time nu hade liknande inne just nu, klicka här:)



Nu ska jag ladda om här för fredagsmys - jaaa det är ju fredag idag hurra! Det blir nog något gott att äta och sen mys i soffan. Tror bestämt det sändes nya avsnitt i staterna igår av mina två absoluta favoritserier så jag ska nog se i kapp på dom:)



Så nu säger jag happy fredag bloggisar, ha det så himla fint tills vi ses igen.




KRAM












2 kommentarer:

mittdittovitt sa...

Så fina! Du är så duktig på att baka :) och dina bilder är helt ljuvliga!

Kram Fia

MITT VITA HUS sa...

Fia: Tack snälla <3