tisdag 2 februari 2016

DRÖMMER OM EN NY VÅROUTFIT








Hej hallå bloggvänner!






Igår kändes det som vår i luften, lite grann iaf. Bara denna sista vintermånad kvar sen så. Jag blev påminn av min vän att det kommer sju vintrar innan våren här här på riktigt och jo jag har redan avstyrt tonåring ta sneakers till skolan så jag får nog även själv ta och lugna ner mig lite… Men drömma är ju ingen som sagt att man inte får, eller hur;) 


Med ny kropp, kommer det stora problemet att man inte har typ ett enda plagg som passar längre. Nu är ju vintern förbi och jag lyckades skaffa mig hela 3! nya jackor. En riktigt fin drömmig vinterjacka i dun (jo den har ni sett, min fina Parajumpers), sen köpte jag mig en lite bra-att-ha-vardags-jacka (den här jag har på mig här) och så även en lite finare kappa i ull om man är bjuden på kalas att ha (den här jag hade på mig här). I garderoben nu saknas således en eller flera vårjackor. Jag skulle vilja ha en lite finare och så även en sån där bra-att-ha-vardags jacka (tänker mig typ en från Barbour som denna modell tex.).











Redan i höstas provade jag en Busnel jacka här i stan. Klassisk och väldigt jag. Jag tror jag ska satsa på en sådan faktiskt, i svart:)






Sneakes funkar alltid på våren tycker jag. Så snyggt med krispigt vita! Mina tjejer har båda dessa, fast den modellen som heter mid. Jag satsar på den låga varianten till mig i år.













Den väskan som ständigt finns i mina tankar och som jag hoppas på en dag blir min. En svart klassisk Mulberry Bayswater. Åååhhh vad jag vill ha en sådan på min arm i vår! Tror en sådan bli kalas till det ovan. Sen skulle jag även vilja piffa mig med en ny sjal, gärna en vacker från By Malene Birger till detta kit.


Nu ska jag och min träningsvärk fixa lunchen här till mig. Har en skatt som nyss klivit upp ur sängen (hon har studiedag och är man tonåring kan man sova hur länge som helst om inte stallet väntar;), henne får jag nog bjuda på frukost först:)





KRAM











4 kommentarer:

Anonym sa...

Köpte en svart Busnel Victoria för ngn månad sen och längtar efter att använda den på våren.

Agnes sa...

Hur ser du på ditt användande av päls? Vore intressant att höra ur miljö- och etiskt perspektiv. Kram!

Anonym sa...

Fick drömväskan ovan i födelsedagspresent för en månad sen ❤️ Såå kär i den och den e verkligen fantastiskt fin och mjuk i skinnet!
Trånat efter en bayswater så länge, lycka när den äntligen blev min :)
Ha en härlig dag!
Kram Åsa i Jönköping

Lena sa...

Snygga klassiska plagg.....precis så som jag försöker tänka nu.
Hoppas att din dröm blir verklighet.
Tycker nog att du är värd den efter din prestation :=)
Kram Lena