söndag 24 januari 2016

VECKANS VV









Yay! Nu är Veckans VV tillbaka. Sitter här i sängen, nyduchad och känner att jag kan avsluta veckan ganska nöjd faktiskt. Precis gjort klart det där bokslutet till ridklubben och kan klappa mig på axeln, men det är inte det mesta jag känner mig glad och nöjd över utan det är såklart min prestation på min resa som nu tagit ordentlig fart och utvecklas igen åt det bra hållet.


Hela hösten kändes sååå seg. Jag var inte lika fokuserad som jag hade varit tidigare. Jag var lite trött på mig själv (fast ändå inte). Jag kände jag ville göra annat än konstant tänka träning och hälsa, jag ville boa inför julen här hemma och satsade full fokus på att göra det och hitta på roliga saker med familjen och bara N och jag. Jag försökte dock ändå hålla uppe allt, vara glad och nöjd över mina prestationer jag hade gjort hitintills med Viktväktarna och med min resa. Jag fortsatte räkna, men vågen visade bara några gram ner hela tiden, inte alls samma resultat som den hade gjort och som jag förväntade mig av den. Över jul och nyår tillät jag mig själv flera "fria" dagar, utan apper och utan tänk på kalorier. Så här med facit i handen, not så bra alls:S Jag hade haft som princip att aldrig någonsin dricka en kalori om det inte var något alldeles alldeles speciellt, men här blev det både glögg och gärna en pepparkaka här och där. Summa. Ja jag gick upp för mycket i vikt. Har man en ätstörning kanske detta är lätt att förstå, har man inga som helst problem med viktpendling, sockerberoende osv. så kanske man tycker att detta är konstigt. För mig var det som det alltid har varit varje år. Jag hade dock redan bestämt mig, innan att jag skulle slappa lite, dock trodde jag aldrig att jag skulle gå upp så många kilo så lätt nu när jag varit så "duktig". Tji fick jag. Nu är dom iaf på väg bort (och magen som pajade helt är nu bra igen, äääntlgien:). Lite dryga 5 kg hitintills är borta. Mycket är vätska, inte bara "fett". Men såklart var en del av dom just det sistnämnda. Tre veckor nu med full koll på vad jag stoppat i mig igen, medvetna val och så motion. Jag tror knappt jag kom ut på några promenader eller sprang en meter i två månader nu i höstas sen oktober månad. Kanske för jag var så mätt på att bara gå och gå och springa. 


I nästa veckans vv ska jag berätta lite mer om mina mål, min träning. Jag ska även försöka kika in och tipsa er om lite mellis. Har fått frågor om vad jag äter osv. och hoppas jag kan få ihop inlägg om det med:) Men nu nu vet ni att jag är igång igen, julfluffet håller på att jobbas bort och det går ganska så lätt just nu faktiskt:) Till alla er där ute som kanske nu står i starten på ett nytt jag, en resa. Jag hoppas ni kämpar på även om motivationen nu sviker, det kanske har gått lätt vecka ett, vecka två och vecka tre på nya året. Men nu kanske det tar lite stopp!? Det enda som blir bättre och är motiverande är bara att göra det. När resultaten kommer är det sooo worth it:)





KRAM











7 kommentarer:

mittdittovitt sa...

Åh vet du jag har börjat precis nu på VV och mycket är nog tackvare din motivation och pepp :)
Har inte hängt med riktigt på hur allt fungerar och så men det kommer väl. Så som du pratar om smartpoints men det står propoints i appen. Så jag hänger inte med på hur jag ändrar och vad det är för skillnad. Du kanske vet? Tack för all pepp för det kommer jag verkligen behöva.

Kram Fia

Agnes sa...

Åh så kul! Började följa dig för länge, länge sen för inredningen skull men idag blir jag mest lycklig över dessa inlägg. Jag skulle gärna vilja läsa mer om tankar kring "nya" VV, vad du äter en vanlig dag osv ... Så kul att läsa om och få följa med på din resa! Kram

Helena sa...

Hej Mia!
Jag har följt dig på bloggen och på insta länge, och jag tycker att du är en sådan härlig inspiratör! Du verkar dessutom vara en supergo person, både som mamma, vän och hustru!
Du kan få det så läckert och fint med alla detaljer. Fortsätt precis som du gör för jag verkligen älskar dina inredningsbilder!

Vad gäller din livsstilsförändring är jag så imponerad! Jag, precis som du har lätt för att gå upp i vikt, ibland räcker det att man bara tittar åt en semla för att det ska visa plus på vågen;).

Stor kram på dig
Helena

Anonym sa...

Alltså, du är SÅ inspirerande! Och blir så imponerad och sporrad av din resa. Ville bara säga det.
Stor kram från en som också kämpar mot ett lättare och starkare jag

Milla sa...

Jäätekul att läsa dina tankar och ord Mia! Ingen orkar hålla tempot och motivationen uppe till 100% hela tiden och visst lär man sig något om att tappa fotfästet en stund med... Jättekul att du börjar med lite annan träning, jag hejar på dig massor att köra på med styrketräning. Det är toppen för kroppen!! Heja dig! kram Milla

Inredningshjälpen sa...

Mia!
Du är så otroligt duktig som kämpar på som du gör och vilket resultat!
Hårt arbete lönar sig som sagt alltid.

Kram Anette

MITT VITA HUS sa...

Tusen tack alla för era ord, de får mig kämpa vidare:)

Kram

M