måndag 11 januari 2016

MÅNDAG HELA DAGEN











Precis så här kändes det i morse när klockan ringde sex. Något jag avskyr så är det tidig morgon, speciellt också när man ska ha iväg alla inklusive sig själv till skola och jobb. Den enda fördelen med att börja tidigt är väl att man får gå hem tidigt:)





Hej alla fina!






Jag denna helg fullkomligt försvann i ett nafs. Har dock haft det väldigt trevligt så jag ska väl inte klaga:) Ni har ju sett lite av vad jag gjort och i går avslutade vi dagen med att gosa labbevalp. Jisses så mysigt, fast vilket energiknippe och vilka vassa tänder och så busig hon var lilla L (som är min bästa väns ny valp). Kan bara tänka mig hur det var när min morfar och mormor hade valpkullar där hemma på gården, vilket liv:) Lite kiss här och lite bus där. Jag älskar ju djur och har alltid gjort och vore jag inte så allergisk så hade vi nog fyllt hela huset med lurviga vänner. Nu är ju min allergi under kontroll men då istället är ju Alice väldigt dålig och blir nästan bara mer och mer allergisk. Skulle nog inte våga chansa på en även om det finns allergivänliga raser. Nej blir det ett djur här får det nog bli en som står i ett stall istället:)


Nu ska vi äta fruktsallad-mellis och hoppa i stallkläderna igen, det är ett evigt farande men ack så roligt (fast jag kommer nog frysa baken av mig idag har jag på känn, ska inte rida själv utan kika på när tjejerna tränar markarbete:).



Hoppas er vecka startat fint:)




KRAM













4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilket recept använder du till morotsoppan?

Anonym sa...

Ja usch, helgen går verkligen fort! Iofs tycker jag veckan går ganska fort den också, men helgen är ju så kort :-)
//Ingela

Anonym sa...

Klockan 6 är ok, min klocka ringer 04:50 2-3 ggr/v.

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Jag gjorde ett själv. Finns massa annars men i princip buljong, morötter, någon potatis och lök. Koka upp, pressa i vitlök och kryddor. Jag tog Cayenne peppar och salt och lite paprikapulver.

Anonym: Ja det var tidigt!! jag gick upp mycket tidigare förut när jag jobbade på sjukhuset, nu är det lite bättre:)

Kram

M