lördag 9 januari 2016

KVÄLLEN PÅ 1854









Kanske den godaste Bellinin jag druckit - min favorit alla gånger om jag får välja en drink:)





Hej på kvällskvisten!






Nu kikar jag bara in en allra kortis här med lite bilder från kvällen som spenderades med smålänningarna (min mamma och hennes L som är här på besök i helgen) på 1854 - en av våra bästa och populäraste restauranger här i stan.


Älskar det italienska köket hos 1854. Har ätit här en gång tidigare och inte blivit besviken och jag såg verkligen fram emot kvällens bordsbokning där:) Nu åt jag ju iofs inte världens italienskas pizza idag, utan en som hette Nils Special - en fräsch pizza med löjrom, gräddfil, rödlök och västerbottenost. Den var supergod och hade så där perfekt tunn krispig botten, precis i min smak och man kände sig inte så där pizzamätt efteråt:) Till efterrätt åt jag en citrontarte med Italienskmaräng och en kräm på lakrits och viol, dööör så gott!






























Det var vår kväll det och nu ska jag krypa ner. Hoppas ni haft en fin lördagskväll vänner!





KRAM










6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder!
/Anna

Hanna sa...

Det låter galet gott!

Anonym sa...

Att putsa mässing:
http://www.residencemagazine.se/rengora-massing-ljusstakar/

Kram @youaremyfavoritefeeling

mittdittovitt sa...

See jättegod ut! Speciellt för midsommar inte kan äta vanlig pizza PG av tomaten :)


Kram

Anonym sa...

Vilken mysig restaurang, och trevlig kväll ni verkar haft :-)
//Ingela

Nazima sa...

Vilken mysig kväll ni ser ut att ha haft!

Kram