torsdag 21 januari 2016

HEJ TORSDAG

















Solen strålar in i köket idag och livet känns härligt. Jag skulle så vilja byta ut vårt kök idag + bygga till på väggen mot hallen med skåp och en bänk. Köket känns daterat till när vi byggde huset (för nu snart 8 år sedan:S). Det var ett stadar kök som vi valde att inte göra så mycket med förutom uppgradera oss till högblanka luckkor (som var sååå modernt, minns ni?!). Jag ångrar det idag. Det är så svårt att hålla rent… Jag drömmer om ett vitt klassiskt kök, marmorbänkskivor, silverknoppar, mer förvaring som ett högt skåp för torrvaror, en bättre spishäll och snyggare fläkt. Jag hoppas att vi inom några år kan påbörja vår köksdröm.





Hej fina!






Nu ska vi se om det kan bli någon ordning här på lilla bloggen:) Sitter här just nu med lapen i knät med grym träningsvärk efter mitt livs första Body Pump pass (så jädrans skoj), men mer om det senare! Har laddat så mycket nu med positiva tankar och känslor om min fortsatta må-bra-resa och har så mycket jag vill dela med mig till er, peppa er och nu lovar jag inom kort att Veckans VV kommer tillbaka. Jag har så rätt flow just nu:)


Idag blir det städa här hemma inför helgen! Jag kör ett gäng tvättmaskiner, har dunka dunka i lurarna och hoppas grannarna inte ser mig dansa runt här inne med snabeldraken:)


Önskar er en toppen torsdag vänner!





KRAM









psst, Jag fick inte interntjänsten jag sökte, den gick till en med mer erfarenhet men jag har något sååå mycket bättre och roligare på gång så håll tummarna hårt för mig;)


6 kommentarer:

Anonym sa...

Tråkigt att du inte fick jobbet , nästa gång är det du som har mer erfarenhet 😍 / E

InneoUte-Malin sa...

Vet precis hur du känner med köket. Även vi valde standard när vårt hus byggdes för tio år sedan och vi har i flera år varit missnöjda med de val vi (inte) gjorde då.

Nu har vi dock gjort slag i saken och i detta nu byts köket ut. Lite annan planlösning, lite uppdaterat och mycket mer "vi". Vi har fått många reaktioner på att det är lite crazy att byta ut ett tio år gammalt kök, men vi resonerade som så att ska vi ändå göra det så kan vi lika gärna göra det nu så att vi har så mycket glädje av det som möjligt under tiden vi bor här. :-)

YOLO ;-)

Harligahedda sa...

Tycker köket är fint. Går det inte att byta luckor och bänkskiva och behålla stommarna? Skulle göra mycket bara det.
Kram/ HärligaHedda

Nazima sa...

Synd med jobbet, önskar dig stort lycka till med vad det nu är du har på G :)
Body pump är grymt kul, faktiskt absolut det roligaste inom gruppträning, tycker jag! Tycker er kön är jättefint, men det är ju alltid kul att förändra lite.
Själv är jag sugen på att byta ut vårt svarta småkvadrata kakel till rektangulära i matt vit istället, eftersom vi har ekluckor ser köket lite mindre ut mef mörkt kakel , med hitta hade det upplevts lite större.
Min man håller tyvärr inte med, men om några år kanske han gör ,det hoppas jag!

Ha en fin fredag och helg!

Kram

Ann-Sofie sa...

Tycker att ni har ett supersnyggt kök! Gjorde om vårt kök 2005 och valde då björk....ångrar mig så, vill ha VITT:) En dag kanske...!
Synd med jobbet, håller tummarna för att det nya du har på gång går i lås!

happy Friday.)

Anonym sa...

Kan hålla med om köksluckorna. Man är så trött på det högblanka.

Men hellre det än lantlig stil. Det om något är svårt att hålla rent

Förresten, du som gillar fina grejer och märkesprylar precis som jag.
Jag har gått med i en undersökningssite där varje undersökning ger poäng att handla märkesvaror för. Allt från Kähler till Georg Jensen kan man plocka ut för poängen. Det är helt gratis och man kan få ihop till så jäkla mycket fint. Hittade länken här där det finns mer att läsa om det. Rekommenderar starkt! http://goo.gl/BepLJk