fredag 29 januari 2016

DETTA ÄR STORT FÖR MIG








Jo det blåser nya vindar här 2016. Jag har blivit med gymkort. Ja hör ni. Sista jag var på ett gym var väl 1990…typ!




Tjingeling vänner!





Har precis ätit mig en ordentlig lunch efter ett pass i en gymsal. Ja ni det här är så stort för mig så jag vet inte ens om ni kan förstå. Allt helt utanför min comfort zone. Förra veckan slog jag till, tänkte det är nu eller aldrig. Alla har sagt till mig - du måste ha mer muskler om kroppen ska kunna gå ner mer! Och även om gå ner mer är det målet jag jobbar mot så har jag ju tusen gånger berättat för er och för andra att ja det är målet men även att bli så starkt och välmående som möjligt, inifrån och ut.


Jag trodde jag skulle nästan kräkas av nervositet av att boka in mig på ett pass (det första jag började med var body pump, och ja jag kunde inte sätta mig på toaletten på två dagar efter det;). Kände nästan att jag skakade i kroppen och tänkte nog mer på vad alla andra skulle tycka om mig där, helt totalt ofit, blek och fortfarande liiite för överviktig. Men jag han knappt tänka mer, det körde igång, jag tänkte jag gör mitt bästa! Jag har iaf tagit mig hit:) Jag överlevde och ni jag älskade det och nu har jag även testat spinning (älskade det ännu mer) och ett mage-rumpa-lår pass:) Så nu jag har nu köpt mig ett fint lite träningskort. Heja mig, nu ska det tränas här.







Jag har köpt mitt kort på Frisk här i stan. Gillar det gymmet, passen och tränarna och jag gillar namnet (det är precis det mål jag jobbar mot:). Lite lagom stort helt enkelt. Var och provtränade på ett annat gym, det var inte alls jag:S



Så med det här inlägget vill jag mest peppa er som kanske kämpar med något som jag. Var inte rädd, kan jag kan du! Även om det är lååångt utanför din comfort zone:) Önskar er även en fin start på helgen som startar idag woop woop




KRAM











10 kommentarer:

Anonym sa...

heja dig! Keep on fighting! Förlåt att jag skrattade när jag läste att du inte kunde gå på toa...:) <3 //E

Anonym sa...

Härligt. ...inte utan du får en att tänka till. .Har så svårt att komma till skott. ...trevlig helg. ..Lena i Färjestaden

Anonym sa...

Heja dig! Härligt jobbat! Spinning är fantastisk träning - den blir man lycklig av!!

Anonym sa...

Så roligt! Kan inte leva utan träning! Lycka till!/Emelie

Annelie Andersson sa...

Snart kommer du att känna av ett behov att få gå iväg o träna. Jag köper något nytt träningsplanen eller nya skor när motivationen tryter, för det gör den ibland. Då känns allt roligare. Dessutom torp jag folk applåderar oss med extra volanger att vi verkligen gör ngt åt det!
Jag har inte sprungit på år o dar men nu kör jag en minut löpning o en min med vila och kör i en timma. Ibland känns det som jag kan hålla på hur länge som helst. Tiden går fort o jag utmanar mig med att springa två min o vila en och högre tempo. Det blir många extra aktivitetspoäng. Dessutom blir man ju motiverad av att se hur kalorierna man bränner bara ökar. Orken blir ju bara bättre o bättre. Så vem vet till våren kanske det blir löpning ute.
Lycka till och njut av att du är duktig. All träning är bättre än ingen träning. Det är den som blir av som räknas!
Annelie

Annelie Andersson sa...

Snart kommer du att känna av ett behov att få gå iväg o träna. Jag köper något nytt träningsplanen eller nya skor när motivationen tryter, för det gör den ibland. Då känns allt roligare. Dessutom torp jag folk applåderar oss med extra volanger att vi verkligen gör ngt åt det!
Jag har inte sprungit på år o dar men nu kör jag en minut löpning o en min med vila och kör i en timma. Ibland känns det som jag kan hålla på hur länge som helst. Tiden går fort o jag utmanar mig med att springa två min o vila en och högre tempo. Det blir många extra aktivitetspoäng. Dessutom blir man ju motiverad av att se hur kalorierna man bränner bara ökar. Orken blir ju bara bättre o bättre. Så vem vet till våren kanske det blir löpning ute.
Lycka till och njut av att du är duktig. All träning är bättre än ingen träning. Det är den som blir av som räknas!
Annelie

Annelie Andersson sa...

Snart kommer du att känna av ett behov att få gå iväg o träna. Jag köper något nytt träningsplanen eller nya skor när motivationen tryter, för det gör den ibland. Då känns allt roligare. Dessutom torp jag folk applåderar oss med extra volanger att vi verkligen gör ngt åt det!
Jag har inte sprungit på år o dar men nu kör jag en minut löpning o en min med vila och kör i en timma. Ibland känns det som jag kan hålla på hur länge som helst. Tiden går fort o jag utmanar mig med att springa två min o vila en och högre tempo. Det blir många extra aktivitetspoäng. Dessutom blir man ju motiverad av att se hur kalorierna man bränner bara ökar. Orken blir ju bara bättre o bättre. Så vem vet till våren kanske det blir löpning ute.
Lycka till och njut av att du är duktig. All träning är bättre än ingen träning. Det är den som blir av som räknas!
Annelie

Anonym sa...

Vad duktig du är! Min träning numera består av en halvtimmes promenad per dag, i vanliga fall promenerar jag en timme eller mer och längtar efter det. Det är den träning som funkar för mig just nu, i denna period av livet - och det är ju också helt ok :-)
Det är roligt att läsa hur du nu verkar må bättre, heja heja!
//Ingela

Louise sa...

Duktig du är! Heja! Har du slutat blogga och instagramma om inredning?

MITT VITA HUS sa...

Louise: Nej absolut inte, kolla senast den 23/1, det blir lite av det som faller på liksom, just nu är det fokus på hälsa och jag håller inte på med något här hemma när det kommer till inredning. Det mesta har ni ju sett men det kommer säkert inredning snart fram över igen😊

Kram

M