söndag 6 december 2015

VECKANS VV

 
 
 
 
 
Tjingeling igen vänner!
 





Här kommer ett Veckans VV inlägg som utlovat, dock bildlöst men ni får läsa texten:)


Jag har fått ett par frågor om hur det går, kör jag fortfarande Viktväktarna eller har jag lagt av?? Nej jag kör fortfarande, jag har ju ett mål där jag vill gå i land. Jag räknar pp hela tiden, även om jag äter skumtomtar, men motionen har varit lite sisådär med om jag ska vara ärlig. Kanske beror på att det krånglat så fantastiskt mycket med nylanseringen hos VV, både app och hemsida. Jag vet att ni saknat vägningarna och den uppdateringen och ja det var ett tag sedan jag var och vägde mig. Tror nästan 8 veckor sedan faktiskt. Jag vill inte väga mig och ha gått upp, eller stått still. Det är såå tråkigt då, därför har det inte blivit något av den biten. För jo jag har gått upp något kilo faktiskt. Himla irriterade, men jag har bara mig själv att skylla på. Okonsekvent handlande, för dålig motivation och för mycket av det goda.


 Årets mål tog jag nu i höstas, det var - 36 kilo. Ett helt fantastiskt mål, som jag egentligen trodde var möjligt på den tiden det tog att komma till det. Men som sagt det finns en del kvar att ta av, jag är nog inte nöjd först när jag kommer dit. Jag är dock inte orolig för det där plus-kilot just nu. Jag kommer gå ner det och mer snart.


Jag känner att decembers alla frestelser är sådan frestelser jag väljer att ta (med måtta). Jag ska kunna äta skina, vörtbröd, julfika och dricka en glögg. Jag ska fortsätta räkna pp alla dagar utom, vissa utvalda (t.ex.. julafton, juldagen och nyårsafton). Planering är bara a och o. Sedan i januari får det bli en rejäl omstart. Är ni med mig då? Dock ska vi inte tappa helt fokus nu. Inte så. Med måtta och försöka göra smarta val! Ok?

 

Nu tar veckans VV en paus här, men är åter 2016:) Under tiden får ni njuta lite andra blogginlägg.





KRAM









 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men det är väl det som är det svåra - att hålla i viktnedgången , hela livsstilsförändringen. Du har ju kommit otroligt långt det är bara fortsätta 2016 jag är med på resan o hejar!!/E

Marie sa...

Helt fantastiskt jobbat =)! Tycker du har en mycket sund plan för att kunna njuta julen och alla dess frestelser men ändå inta ta helt av! Tycker själv att julen och hela december är ett kämpande med massa godsaker... Det gäller att göra bra val, få till några promenader och om det är ett par kilo plus på vågen så gör det inget för jag vet att när januari börjar då kommer motivationen och lusten igen =)!!! Ha en underbar jul och njut med familjen. Själv drar vi till Thailand för att fira min 40 årsdag som råkar infinna sig två dagar före julafton =). Kram Marie

MITT VITA HUS sa...

E & Marie: Tack snälla ni<3

Kram

M