söndag 20 december 2015

VÄRLDENS FINASTE JULKLAPP









Min allra första Mulberry. Äntligen. Jag tror inte ni förstår hur mycket jag velat ha en väska från just Mulberry:) Världens finaste julklapp från världens finaste, tuuusen tack hjärtat!






När vi var inne på just Mulberry på vår lilla weekend i Stockholm så sa N ska vi inte gå in här när vi var utanför Mulberry. Han vet ju hur många gånger jag inne på NK har varit inne i shopen och klämt och drömt. Väl där inne så valde jag och provade och när jag bestämt mig så sa han - ska du inte ta en Bayswater när vi ändå är här!? Jag kände mig helt överrumplad och kunde inte välja den, tyckte det var alldeles för mycket, men nu ångrar jag mig liiite;) Men ändå, jag är så glad för denna Bayswater cutchen, den är peeerfekt och precis en sådan väska jag saknade i garderoben:) Ser ni även pälskragen, den är från Monroe world och den är med såå fin (min julklapp till mig själv;). Perfekt till julens fester att lägga över min svarta ullkappa.






Tjingeling!







Nu har vi varit på julbord. Oj oj jag är så mätt så jag vet inte vad! Så här mycket och god mat var väldigt länge sedan jag åt.  Ombergs turisthotell's julbord får fem av fem. Superbra service, fräscht på julbordet (lite mat framme och de fyllde på kontinuerligt hela tiden) och massa god mat som smälte bort i munnen. Sillen och laxen och det kalla var såklart det allra godaste tycker jag! Jag tog med mig kameran dit så vi får se om ni får några bilder därifrån lite senare;)


Ovan ser ni en julklapp. Ja jag har redan öppnat den, men jag visste ju redan vad det var i;) Av alla mina drömväskor var denna en, så jag är riktigt glad för den. Om jag fick välja min drömväska no 1 så är det nog en Birkin från Hermès, men det kommer nog allts få vara en dröm tror jag;) Min andra drömväska är en Mulberry Bayswater. Det är en sån där klassisk väska man kan ha hela livet, så klassisk och vacker. Någon gång i livet ska jag köpa mig en eller önska att jag har varit så snäll att jag får en;)


Nu ska vi klä vår gran här, N tog in den redan i förmiddags och har satt i alla ljus åt oss. Mitt värsta, trasslar jämt in mig i dom och de blir aldrig raka ha ha;) Har sett att det finns sådana man sätter löst och sedan tänder med fjärr. Sådana får det bli nästa år:)






KRAM














9 kommentarer:

Anonym sa...

Vidrigt med äkta päls...

Joanna-livet med Asperger sa...

så snygg

Anonym sa...

Anonym då tycker jag du köper fakefur så kör vi som vill the real thing , bra arbetsfördelning , ok !?( Citat Mickan i solsidan ) / E

Anonym sa...

Clutchen är fin men man kan byta ut den mot en Bayswater! ;) Och pälsen är ursnygg !!!

Kram på dig & God Jul från @nottheusualday

Lena sa...

Fina gåvor.
Hur är väskan inuti?
Kram Lena

Nazima sa...

Åh, vilken fin julklapp! Er konversation i butiken hade nästan kunnat vara mig och min mans, hihi!
Han har skämt bort mig med fina väskor ochså och nu när han undrade vad jag önskar mig i julklapp så är det en Guess college small logo tote eller en petite cros to zi, så himla fina båda två! Får se vad tomten har med sig, annars blir det nog ett litet klick :-)
Bayswatern är ochså fin!
Kramar Nazima

Anonym sa...

Så underbara bilder och så fint du har det hemma!
Jag vill bara göra dig uppmärksam på att det förekommer spydiga kommentare på HOP om dig (du vet säkert om det), men jag tycker det är så otroligt tråkigt att folk inte kan glädjas med andra.
Säkert är det den svenska avundsjukan igen som gör att folk måste slänga ur sig små elaka påhopp här och där.
Ha en underbar jul!
Kram Monica

Anonym sa...

Strunta i kommentarerna hos hop, tycker jag. Det spelar nog ingen roll vad du än skulle skriva om det, jag tror inget skulle bli bättre. Någon försökte hetsa mot dig på bloggkommentatorernas sida men fick bara mothugg, så det är nog inga andra än extrema hop-fans som letar fel. Ignorera dem och fortsätt blogga som du gör, jag tycker om det! (Och hittade hit genom hop kommentarsfält, haha). Jag hoppas du blockar folk om det behövs!
//Ingela

Nazima sa...

Håller helt med Ingela här ovan! Jag minns ochså hetsen på bloggkommentatorernas sida och där var jag en av den som gav mothugg och tyckte de var elaka och tråkiga. Har man inget snällt att säga bör man va tyst, tycker jag. Vissa människor är ju inte kloka :(
Kram på dig