söndag 13 december 2015

UTE I GRANSKOGEN
























I morse efter sovmorgon och frukost gav vi oss ut i granskogen (eller skog och skog, snarare granplantering;) för att hitta oss en gran. Ville ha en ädelgran igår, testade vanlig gran förra året men åh allt barr, nej jag fixar inte vanlig, även om det är finast och doftar allra godast! Här på planteringen fanns det granar av varierade slag, små, stora, höga, väldigt glesa, några täta och i alla möjliga olika nyanser av grönt. Jag letade febrilt efter en tät och mörkt grön vacker lite lagom gran, hittade jag någon, det återstår att se;) (jag har mina fina nya Parajumpersjacka som jag köpte iår, världens bästa köp. Skorna är gamla från Ugg, min sjal är förra årets By MB)





Hej på luciadagen!





Här är vi precis nu på väg till vårt luciafirande så jag ska bara kika in en allra kortis till er för att dela några bilder från vår gran-fixar-dag. I morse vaknade man och det var så där härligt vinterkrispigt och kallt ute. En riktigt fin luciadag stundade. Vi brukar här i dagarna åka och fixa vår julgran för att den ska få hinna acklimatisera sig lite innan vi tar in den och i år fick det bli idag. Sett lite här och var att grannen redan är klädd, men jag tycker det är liiite tidigt att klä redan nu:S Vi har alltid klätt granen kvällen innan julafton som tradition sedan jag var liten och jag vill helst ha det så (dock i år som jag tidigare berättade för er så är julen min att jobba, så jag tror att vi får hitta en annan dag för att klä den i år…)!



Nu måste jag kila hr men jag hoppas kika in till er lite senare igen!





KRAM












1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken fin jacka! :):)