tisdag 15 december 2015

NAGELLACKS TIPS











Jag trivs allra bäst i svarta naglar (har nog sagt det förut!?;), det är så jag! I alla fall så här den mörkare årstiden, på sommaren kör jag gärna nude-toner. Sen jag första gången prova Dior-lacken så är det bara som alla säger, de är bäst på att sitta kvar och så himla trevliga att applicera. Bred pensel och flyter så där lagom. Nu när jag senast handlade mig ett nytt lack (no 982 Black Out) så tipsade tjejen inne på Kicks om Gel Coaten som fanns i samma märke. Jag har ju gjort gelenaglar otaliga gånger och det är ju så himla bra. Men vill man byta färg lite ofta och tycker det är dyrt att gå iväg och fixa så är mitt tips att köpa hem detta överlack. Det gör verkligen att färgen på nageln sitter bättre och så blir ytan så där härligt glossig.



Dagens tips från mig till er!:)





KRAM












5 kommentarer:

Anonym sa...

Får man bort gel coaten med vanligt nagellacksborttagning?

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Jejjemensan😊

Kram

M

Anonym sa...

Ett annat supertips är 'Seche Vite' överlack och härdare. Sitter som berget, naglarna håller och växer enormt samt fint glossiga! Kostar 120-130 SEK. Ett annat bra färgat lack är HMs nya serie med bred pensel. Ett drag räcker och det sitter också som berget hela veckan ut. Billigare än DIOR! :)

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Tack för tipset, går bli att testa😊

Kram

M

Charlotte - Studiepeppen sa...

Själv använder jag också mest svart nagellack - jag är helt galen i gel coaten från Essie och använder dessutom deras snabbtorkande droppar! % lager lack (underlack, tre med färg och gellacket) på med en droppen och så är det torrt på 2minuter! Toppen :-)