fredag 25 december 2015

JULDAGEN













Här har vi har årets vi-gör-ingenting-dag. Bara få gå hemma hemma och mysa i pyjamas nästan hela dagen (förutom då jullunchen hos N's bror) kan vara det skönaste jag vet. Jag kikar på mellandagsrean på nätet, äter praliner och ser i kapp på mina favoritserier på tvn. Vad gör ni idag bloggisar? Hoppas ni hade en fin julafton igår?! Här var det en alldeles lagom julafton som firades efter jag jobbat klart med släkten hemma hos svärmor och svärfar. Julmat tills magen stod i sju hörn, kalle på tv och julklappsutdelning. Ni har ju redan sett min finaste julklapp, men här skymtas kanske någon mer;) Mina tjejer blev överlyckliga för sina fina klappar och det kändes egentligen som det bästa på hela julafton:)





KRAM











12 kommentarer:

Karin Nilsson sa...

Hej!
Väldigt vackra bilder! Får jag fråga vad du har för kamera och objektiv till dessa bilder?
God fortsättning och tack för all fin inspiration.
Hälsn
Karin

Lena sa...

Vilken cool bild!Jag klickade hem en Gloria från ditt erbjudande och njuter av den varje dag. Så vacker i all sin enkelhet. Och lampan likaså.....sååå fin också den i sin enkelhet.
Kram Lena

MITT VITA HUS sa...

Karin: Klart du får fråga:) Jag använder en Canon 5D Mark II med ett fast 50/1,4 Objektiv. Tack för rara ord:)

Lena: Tack snälla, vad kul att du med gillar Gloria:)


Kram och god fortsättning


M


Anonym sa...

Snart kommer en närbild på Magreas.

Anonym sa...

Kan det vara en Magreas på soffbordet? God fortsättning!

Kram @nottheusualday

Anonym sa...

När jag skrev ...snart kommer en bild på... var jag ironisk. Jag förstår inte denna cliff-hanger på inredningsdetaljer. Eller varför varenda sak som köps måste visas upp. Och varför det köps likadana? Varför finns det ingen variation på prylar. Du kan ju uppenbarligen shoppa för flera 1000-tals kronor varje månad. Varför köper du då inte något som är unikt istället? Något som ingen annan har. Eller har det blivit så att titta först vad andra har sen shoppa. Svenskt Tenn har ju massor av saker som ännu inte har synts i sociala media. Mvh Lisa

Anonym sa...

Åh, måste bara få tipsa dig om bloggen House of Philia, tror du skulle avguda den!! /Anne

MITT VITA HUS sa...

Lisa: Jo jag förstod din ironi, men du den biter inte på mig. Vad istället jag funderar på är över varför du känner att du måste gå in här varje dag om du nu har så himla mycket åsikter om mig och vad jag köper. Vad finner du för glädje i livet av att reta dig så förbaskat mycket på mig, är det en avundsjuka eller vad är det? Idag hade det ju inte ens kommit upp något nytt inlägg utan att du är här igen, här för att vara ett troll och försöka hetsa till en diskussion som är helt meningslös. Lisa ta och titta närmre på dig själv istället för att reta dig på på mig och huruvida vad jag köper...

Vänligen


Mia


Anonym sa...

Ett svar hade varit bättre. Mvh Lisa

MITT VITA HUS sa...

Lisa: Hej är du här igen, välkommen:) " If you don't like me and still watch everything i do, Bitch you're a fan".


Kram

M



Görel sa...

En dum fråga kanske, men bränner inte ljuset cirkeln på glorian?
Där lågan går upp?
Tack för finfin blogg ❤️
Mvh
Görel

Sabelhagens Olivlund sa...

Hej. Så snyggt det var med de runda formerna. Den runda spegeln, ljusstakarna och runda lampan vid sidan. Jättefint. Skulle gärna också ha de fina ljusstakarna.
Kram Maria