måndag 14 december 2015

ETT LITET OST-TIPS












Här i min stad Linköping har vi Norins ost. Älskar denna lilla ostaffär (eller ja vi har ju tom två att handla ur, beror bara lite på vart i stan man befinner sig) och jag handlar ofta hem ett gäng ostar därifrån, speciellt nu till jul för jag tycker ost verkligen hör julbordet till. Nu om ni inte bor här eller i närheten så tänkte jag tipsa er om att man kan smidigt klicka hem lite goda ostar via ett Ostogram, som man antingen kan ge bort ett till någon man tycker om eller ta med sig till glöggfesten med vännerna eller helt enkelt mumsa i sig själv:) Hur bra är inte det?!


Mina bästa favoriter av ostar är Gruyére, Primadonna, Norins Selection tre perfekta supergoda hårdostar som passar lika mycket till frukost som till ostbrickan. Denna Engelska whiskeycheddar finns alltid på vårt julbord. En liten bit fransk Brie är ett måste och en blåmögel är ju med ett hett tips att köpa hem till ostbrickan, perfekt till pepparkakorna:) Men det finns ju hur många goda ostar att välja mellan, nästan för många sorter:) Och ni glöm inte klicka hem marmeladen och kexen också;)


Ha en toppenfin start på nya veckan nu, see u soon!




KRAM










3 kommentarer:

Sofias Lantliv sa...

Ja, den affären känner man ju till! 😆✌️ Så gott med ost!

Patrik at Brass&Gold | En inredningsblogg på Hannas Room sa...

Det ser gott ut :D

Ostogram sa...

Tusen tack för fina ord om oss! Så glad att du tycker om våra ostar och delikatesser! :) MVH Camilla Svärd Projektledare Ostogram