söndag 27 december 2015

ATT GÖRA DET BÄSTA PÅ JORDEN












Mina vackra brunögda vän i stallet - Aurora MB.






Ett bevis på att jag är igång igen:) Musklerna börjar komma tillbaka och sätta sig på plats, likaså balansen. Ledsen att kortet inte är det bästa men det är min lilla unge som ärvt sin mammas intresse och fått en Canon systemkamera i julklapp (lillasyster fick faktiskt en likadan med:) och övar för fullt (kanske inte bästa dagen att öva med värsta snöstormen här ute på östgötaslätten;).






De mindre tjejerna red hemma idag (de hyr sina hästar hela vinterlovet) men jag och Anna, Klara och Loppan red ut en sväng. Jag är så glad att de här unga vuxna förbarmar sig över att ta med tant ut;) Speciellt Anna som ridit med mig hela hösten, tack fina fina du < 3






Emma och C sportade Emmas andra julklapp, ett par sådana här som tydligen är ett måste just nu (det där med hästmode alltså, Spooks, PS of Sweden, Free jump osv… Ja mamman här har fått lära sig en hel del nytt mot hur det var på "min tid";)





Som sagt det kom visst snö idag (så kul med snö, allt blir så ljust och fint, men attans så trist att den är tre dagar sen:S). Hästarna gillade snön. Lite stela och avvaktande i början, men med broddar på så vande dom sig ganska snabbt (men så trist med att hålla på att brodda, vet i katten hur många jag tappade i halmen i boxen:S)






Hej hallå i snöstormen!







Som ni sett så har vi varit i stallet idag. Bästa bästa platsen på jorden. Älskart. 


Jag har inte ridit på några veckor nu för det har inte funnits tid och så har Aurora haft en skada och varit halt. Men nu så. Jag red ju jämt när jag var yngre både på ridskola och några olika medryttarhästar (fick aldrig någon egen hur mycket jag än tjatade, mina föräldrar hade nämligen noll intresse i hästar), den sista där en vacker vit arab som mest var busig. Jag red så fram tills jag fick Emma, där efter med henne som liten har det endast blivit sporadiska gånger på islandshästritter och hos vänner när man fått chansen prova deras fina tävlingshästar. Jag har ju saknat hästar i livet så och nu äntligen så kan jag med rida (det bästa med att gått ner de där kilona:) och vi funderar på om vi ska skaffa en egen någon gång. Jag kikar lite på Hestnet (fast vi är nog inte riktigt där än, jag skulle nog vilja att Emma var 15 så hon kunde åka moppe till den och vara själv i stallet när jag måste jobba, annars får vi nog lite svårt med att ha egen häst). Jag skulle vilja ha en mindre stor häst som skulle passa Emma men som även jag skulle kunna rida. Den ska ju kunna hoppa (Emmas krav!), men jag vill ha en lugn stabil som gillar gå ut i skogen eller rida ett dressyrpass eller två. Men som sagt vi får se hur det blir:)



Nu efter ett varmt bad och lite mat i magen börjar jag bli människa igen. Idag var det iskallt i stallet och jag var ganska så blöt när jag väl kom hem:) I kväll blir det inget mer än pyjamas på, under ett duntäcke i soffan, tända ljus och en mysig film på Netflix tillsammans med de sista godisresterna från julen.






KRAM














3 kommentarer:

♥Linda♥ sa...

Så härliga bilder och så roligt att ha ett gemensamt intresse med barnen. Så kunde det varit för mig med. Min mamma och min dotter har varsin häst. De är i stallet tillsammans typ jämt. Jag var också med och red från början för ett antal år sedan men hade oturen att åka av en häst. Jag bröt svanskotan och fick sprickor i bäckenet och var liggandes i flera veckor. Efter det har jag blivit rädd för hästar och håller mig helst borta från stallet. Så synd för det hade ju varit mysigt att ha detta ihop med mamma och Lina men så är det. Otur, otur. Jag är glad för att de två har sitt intresse i hop i alla fall och har en bra relation pga detta. Att ha häst i hop innebär ju mycket jobb men också så mycket positivt. Ha det så bra! /Linda

Dnyahuset.blogspot.se sa...

Jaa, satsa på egen häst! Jag hade egen häst innan barnen och det är en sådan livskvalite! Från en som surfar på Hästnet varje dag.

Nazima sa...

Underbara bilder och visst är det fantastiskt att dela detta med sina barn. Idag hälsade vi på dotterns medryttarponny , blev långritt för henne och den andra medryttaren ( ägarens stora häst) och en låååång promenad för mig.

Kramar