onsdag 30 december 2015

ÅRET SOM GÅTT









Jag har funderat lite. Funderat på året som gått. Man brukar ju göra det så här när man närmar sig slutet med stormsteg. 2015 har varit ett helt fantastiskt år på många sätt och vis. Jag har gjort en resa med mig själv, en resa som jag är otroligt stol över. En resa som var välbehövlig och det som stått för 2015 som år för mig även om det hänt en massa annat också. Här kan ni läsa om hur det började.


Även om de sista månaderna på året varit si så där med just "min resa" och känslan är milt sagt uppblåst efter all julmat så har ju ändå tanken på något sätt alltid funnits där. Detta kanske är svårt för någon att först om man nu varit "smal och normal" i hela sitt liv. Men jag tror för er som kämpat som jag med en övervikt i många år förstår vad jag menar?! Det är så mycket mer tanken än det är kilogrammen på vågen liksom. Bildbeviset är ju ovan även om "efter-kortet" är ett par månader gammalt så är det ju där jag är nu, inte på det andra, det är för drygt ett år sedan. Och vet ni. Det känns så skönt att se det på bild. Då fattar man på något sätt, vart man varit och vad man har som mål.


Att gå med i Viktväktarna kan varit det bästa jag gjort på länge - så även om jag inte är så överens med er just nu med alla krångliga ändringar;) så ser jag fram emot att inleda nya året med programmet igen. Jag har ett gäng kilo till jag vill bli av med till. Som jag ska bli av med. Jag nästan längtar efter att träffa min coach Anna igen faktiskt, det var nämligen ett par veckor sedan men nu vet i katten om jag vågar (hur kan fyra kilo kännas som 40!?:S)…;)








Och lite kuriosa för den intresserade, killen vid diskbänken är min bästis bror som inte kört viktväktarna det minsta ha ha ha:) Falsk marknadsföring kan man säga;)






Mot 2016 - jag ser fram emot dig! 










psst, Nej jag har inte fått spons av vv, inte under hela detta år, men man kan ju tycka att nu kunde de ju bjuda till lite;)



6 kommentarer:

Anonym sa...

Lycka till med din fortsatta viktresa! 40 kg är helt otroligt bra gjort! Gott nytt 2016!/ E

Anonym sa...

Bra kämpat fast du ser ju inte som bilden till vänster titta själv på bilderna från julbordet. Men kämpa på

MITT VITA HUS sa...

Anonym: och ändå väger jag samma, tänk vad vinkeln på ett kort kan göra! Men tack för den lite halvtaskiga kommentaren...

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Bilden till vänster Juli/augusti 2015, höger Okt 2014...

Anonym sa...

Du har gjort ett fantastiskt jobb! !!!!

Anonym sa...

Grattis till din fantastiska viktnedgång. Det är inte alltid så lätt, jag vet. Visst känns det overkligt när man till slut lyckas. :-)