söndag 6 december 2015

ANDRA ADVENT









Här får ni en liten kik på hur nya mattan ser ut (ni får dock ursäkta att det inte är bästa kvalitén på bilden:S Måste måste köpa mig ett zoom-objektiv till min kamera!). Nya mattan en är stor, mjuk, silkig en som har en perfekt greige färg. (Vi har måttbeställt mattan hos Lindholms här i stan om ni undrar, och märkte är NTK)




Hej andra advent!






Hoppas ni mår bra denna sköna söndag! Här har vi startat med sovmorgon vilket var välbehövlig:)


Efter sommaren lovade jag mig själv börja göra vårt hem mer ombonat med mera textilier och i lite annat än svart och vitt och nu är vi på god väg. Gardinskenor är monterade och nu ska jag bara hitta den perfekta färgen och material på tyg innan en sömmerska ska få ta vid (jag må vara ganska händig om jag får säga det själv, men är det något jag i n t e kan så är det sy, speciellt inte gardinlängder:S). Nya mattan kom i veckan efter ett par veckors väntan. och den är sååå fin, precis som jag önskade mig. En ny kudde med lite färg (nå väl, kanske inte den modigaste färgskalan men väl i blått som jag gillar och inte tröttnar på:) följde med hem från sista vända till Hufvudstaden. Jag funderar på vad jag vill göra med tavlorna, upp ner, nya? Jag önskar mig en fåtölj eller något för att binda ihop denna del. På andra sidan i vardagsrummet vill jag gärna ha ett nytt bord som är nättare, nya stolar och ett lägre sidebord med förvaring, och sen vill jag såå gärna köpa mig lampan jag kikat på i en evighet. Men något jag har lärt mig är att ändra långsamt, spara till det man verkligen vill ha.





KRAM











3 kommentarer:

Sabina sa...

Hej fina Mia, vet du namnet på mattan? Kram

Anonym sa...

Varifrån kommer mässingsgranen? Jättefin!

MITT VITA HUS sa...

Sabina: Mattan heter Venidig 1780.

Anonym: Granen kommer från Svenskt Tenn. tack!


Kram

M