onsdag 25 november 2015

JULINSPIRATION & KLASSISKT & MODERNT









Jag har aldrig lyckats ta mig till Artilleriet, men så fort jag har vägarna nedåt landet så ska jag planera in ett besök. Har hört lite olika om hur man gillar butiken, men jag iaf tycker det alltid har inspirerande bilder och webshop. Har handlat flera gånger på nätet och aldrig blivit besviken! 






Just nu i bloggsvären går dessa bilder heta varv, jag fastnar för mixen. Precis som min jul här hemma kommer vara, en mix av ting jag tycker är fina. Lite artilleriet stil minus det gamla nötta mixat med ja ni vet den där butiken på Strandvägen som är så himla poppis;)






 Gillar de blå-vita tillsammans med en sköna toner av grönt, med lite vitt och grått, mässing och silver (jag tycker det går utmärkt att blanda). Lite klassiskt möter modernt! Något jag önskar mig från Artilleriet är deras Moravia stjärna, hur vacker är inte den?!






Hej hallå bloggisar!






Nu hann klockan bli mycket här. Här i kväll har vi tagit hand om en viss ohyra, en inte så välkommen en (det kliar över allt på mig just nu:S) så det fanns liksom ingen tid för bloggning då vi samtidigt fick sanera halva huset. Men nu så nu ska de vara väck och där hoppas vi detta blir ett slut på denna historia!


Dagen har annars varit fylld med jobb. Det är riktigt intensivt just nu, men det är i hopp om att få några extra lediga dagar ihop sedan när väl julen är här. Dock ska jag jobba på julafton i år:( Åh vad jag egentligen inte vill. Detta är egentligen den enda dagen på året jag verkligen inte vill vara på jobbet utan hemma, jag kan ta nyårsafton, midsommar och påsk det gör mig inget men jul, när fy vad trist det är. Men jobbar man i vården så, ja då har man inget val typ!



Nu ska jag krypa ner i sköna sängen men vi ses snart igen!





KRAM











4 kommentarer:

Anonym sa...

Oh, stackars dig som låste jobba på julafton 😟 Men. Som du skriver jobbar man i vården så gör man, hoppades att din blogg skulle inbringa dig lite inkomster så att du kunde gå ner i tjänst ?
LYCKA TILL, tack för din inspiration.


Med vänlig hälsning,
Ina

Christina Johansson sa...

Hej! Fast jag bor bara 4 mil från Göteborg och Artelliriet
Så har jag aldrig varit där, men hoppas att det
Blir snart😃
Jag jobbar oxå på julafton, 14-21, 😢😢
Jaja, så är det tyvärr
Tack för en underbar blogg!!

Kram Tina från Alingsås

Anonym sa...

Åpträligt med julafton! Jag vet! Jag är reserv ifall ngn blir sjuk. //E

MITT VITA HUS sa...

Ina: Jag jobbar 75% i vården, det räcker alldeles förträffligt. Förrut jobbade jag 100, men det var ju knappt man levde då när man kom hem. Det är mycket bättre nu!

Kul att se att jag inte är ensam om att jobba på jul då:) Vi får tänka att vi får vara ledig nästa år då:)

Kram fina ni

M