tisdag 17 november 2015

ADVENTSLÄNGTAN & ÅRETS BLOSSA








Årets Blossa glögg 2015 inhandlad tillsammans med favoritglöggen - blossas starvinsglögg med cognac, den är absolut bäst!




Tjingeling!





Hoppas ni mår bra alla fina?!



Igår startade en ny vecka och jag fick en sån adventslängtan. Förra året infann sig aldrig den där riktiga längtan och julkänslan för mig.  Den som jag alltid brukar känna. Jag älskar ju hösten och julen är så mysig, speciellt den där tiden innan. I år känner jag att jag längtar efter julen mer än någonsin tror jag. Kanske beror det på att detta år har varit så himla himla bra på alla sätt och vis. Jag vet inte. 


Igår började jag mitt första julbak. Emma säger att det är inte jul utan mina saffransskorpor, min hemkokta tomtegröt och en julskinka. Jag gjorde mina skorpor efter Leila's recept i vanlig ordning, om  någon undrar:). Till advent ska jag baka en stor sats med saftiga saffransbullar.




KRAM











4 kommentarer:

Maria sa...

Vilka fantastiska glögg glas! Var har du hittat dem? Ha en fin dag

MITT VITA HUS sa...

Maria: De är från Svenskt tenn.

Kram

M


Nazima sa...

De glasen står i mitt vitrinskåp här hemma med, vilken smart ide´att servera glögg ur dem, det måste vi göra nu under advent!
Var Blossa 15-glöggen god?

Kram Nazima

MITT VITA HUS sa...

Nazima: Inte hunnit smaka än😘

Kram

M