måndag 26 oktober 2015

VECKANS VV












Idag har jag varit och hämtat ut mitt nya landstingslegitimation. Jag har så länge nu hatat det gamla där korten togs 2011. Jag har skämts över det kortet. När jag har tittat på det har jag undrat vem den där människan där var. Ja precis, vem var hon?! Hon var någon som inte prioriterade sig själv, någon som stressade non stop, någon som hade glömt bort att leva. En människa som glömt bort sig själv. Nu 2015 känns det annorlunda.


Jag lever, jag är mer här i nuet. Jag är gladare, hälsosammare och lättare.


På kortet på legitimationen skiljer det 40 kilo, ja fyrtio… Helt sjukt mycket (jag hade själv gått ner några kilo innan jag började hos Viktväktarna).


Förr förra veckan hade jag en svacka. En rejäl svacka. Men hur gick det nu förra veckan? Jo tack, jag fick kämpa en del för att komma på banan igen. Men så är det. Nu känns det lättare igen. Jag har följt min lilla app noggrant. Jag har räknat, vägt och mätt allt. Här vill jag skicka med er en sak. Viktnedgång fungerar bäst när man faktiskt är noggrann och i stort sett handlar det om planering hela tiden. Man faller så mycket lättare i fällor när man inte planerar. Jag märker nu att ju längre tiden har gått, nu när jag lärt mig vad mycket mat har för värde, är det sååå mycket lättare att skarva lite här och där. Det. Är. Farligt. I alla fall om man vill fortsätta gå ner i vikt. Så planera, det är mitt dagens tips.





KRAM









16 kommentarer:

vibe sa...

Fantastisk flot gjort : )
Kram Vibe

Anonym sa...

Hei :D jeg syns det er så fantastisk flott gjort av deg - har fulgt deg siden begynnelsen og fram til nå. Alt du skriver treffer meg veldig og jeg har som du : begynt på samme reisen.

Har hittil gått ned 18 kg og mange flere skal det bli. Er flott å lese bloggen din på denne reisen og ønsker deg masse lykke til videre på veien. Gleder meg til jeg kommer meg dit du er nå :D gleder meg til å leve livet og ikke bare eksistere.

Stor klem fra fast leser i Norge.

Christina Johansson sa...

Jädrar vad duktig du är!! Grattis!!!
Åhhh tänk om jag ändå inte vore så lat så
Jag oxå kunde sätta igång.....

Kram Tina från Alingsås

♥Linda♥ sa...

Hej! Jag brukar sällan kommentera men jag har följt din blogg i flera år. Jag gillar dina fina bilder och din inredningsstil. Jag känner igen mig lite i ditt sätt också, vi är nog lite lika personligheter känns det som. Idag blev jag så glad för din skull. Vad du åstadkommit, jag har ju förstått på dina inlägg att det varit jobbigt i bland. Stor klapp på axeln från mig! Så strongt gjort av dig!/Linda

Anonym sa...

OMG! Amazing , vilken inspo det måste vara att se bilderna bredvid varandra tänker jag! Kramar! /E

Anonym sa...

SNYGGIS! Jag vill oxxå va snygg!!!!

Anonym sa...

Waow, vilken disciplin du ändå haft och även om det gått dåligt några veckor så har du ju varit fantastisk som har hållt ut, ätit bra och rört på dig, så många kilo du har gått ner, helt otroligt! Jag trodde aldrig att du hade så många kilo att gå ner! På foton man har sett har du inte sett så in i vassen överviktig ut! Grattis och så starkt gjort av dig! Vilken bragd av dig!
Med vänlig hälsning,
Ina

Anonym sa...

Waow, vilken disciplin du ändå haft och även om det gått dåligt några veckor så har du ju varit fantastisk som har hållt ut, ätit bra och rört på dig, så många kilo du har gått ner, helt otroligt! Jag trodde aldrig att du hade så många kilo att gå ner! På foton man har sett har du inte sett så in i vassen överviktig ut! Grattis och så starkt gjort av dig! Vilken bragd av dig!
Med vänlig hälsning,
Ina

Fantastic form sa...

Väldigt imponerad av din resa. Bra jobbat!

Anonym sa...

Jag brukar ofta titta in men har aldrig tidigare kommenterat. Ville bara säga att du var jättevacker på kortet 2011 också, men det är lätt att se att du är självsäkrare och nöjdare med dig själv idag. Så sporrande att följa personer som sätter upp mål och kämpar mot dem som dig. Det stora är inte att aldrig falla, utan att alltid resa sig upp!!! Lycka till på din fortsatta resa! /ida

Anonym sa...

Så himla bra gjort, det är helt fantastiskt vad man kan åstadkomma när man bestämt sig för något.
Stort lycka till med fortsättningen, du har tagit ett enormt kliv :-)

Kram från Ulrika

Anonym sa...

Oj wow!!! En heeelt annan, snyggare & betydligt mer självsäkrare tjej till höger!! Bra jobbat! :-) :-) :-)

Kram Marie

LIVSGLITTER - INREDNING OCH FAMILJELIV sa...

WOW! Ville bara lämna ett fotspår och säga, gud så häftigt och vilken inspiration du är ❥

Nazima sa...

Jösses vilken skillnad, även om jag tycker du är fin på båda fotona, även om du ser fräschare och hälsosammare ut på nya fotot.
Jag tycker du är helt grym som gått ner så många kilon och även vågat dela med dig av motgångarna, för det är vi fler som haft/har när det gäller viktnedgången.
Jag har ca. 12 kg kvar till målvikt och det går lite för segt just nu, men efter att läst ditt inlägg blev jag faktiskt lite mer sporrad av att inte ge upp och vara lite mer noggrann....

Måste säga att det är väldigt trevligt med din bloppis på instagram och jag ser med spänning fram emot skålarna och muggarna jag köpt av dig. Hoppas det inte gjorde något att jag tipsade om din trevliga bloppis på min blogg? Isf tar jag bort det inlägget.

http://minmatochmitthem.blogspot.se/2015/10/bloppis-tips.html

Kram och trevlig onsdag

Anonym sa...

Vilken fantastisk prestation!
Du kan med all rätt känna dej fantastiskt stolt!
Du har vunnit både utseendemässigt, men framför allt hälsomässigt.
Bakslag får man räkna med, men låter man dem inte bli långvariga är det ingen fara.
Eva

Anna sa...

Hej! Vilket jobb du gör! Fantastiskt! Det är inte lätt att lägga om sin livsstil, men du är mitt uppe i det och det är otroligt inspirerande. Jag måste dock säga att du är verkligen vacker, även med dina 40 kg +!