måndag 19 oktober 2015

VECKANS VV








Jag tänkte börja med en ny kategori här på bloggen och jag tänkte kalla den veckans vv. Tanken är att jag en gång i veckan ska dela med mig till er om tankar, känslor och lite smått och gott om denna vikt resa jag gör nu med hjälp av viktväktarna (ej sponsrad om ni undrar!). Jag får ju en del mail och många kommentarer om att ni gillar dessa inlägg och många vill veta mer, några önskar pepp, så jag tyckte det var en bra idé, men ni får gärna kommentera vad ni tycker om dessa typ av inlägg! Jag vet att många av er önskar inredning, men jag kan ju inte bara skriva om det. Gör ju inte om här hemma hela tiden och tycker det blir så mycket same same då bara om det handlar om inredning och detta är ju en livsstilsblogg och just nu är det massa fokus på detta i mitt liv:)


I alla fall. Det går tungt just nu:( Förra veckan var en rejäl svacka och så har det ju varit många gånger på denna resa. Jag har skrivit om det förut, hur jobbigt det är. Visst jag har kommit långt men det är en bit kvar. Motivationen åker berg och dalbanan, jag jag hamnar ur kurs. Men hur gör man då? Jag man får bara försöka ta sig vidare, bestämma sig. Det kommer alltid komma svåra tider, när man är hungrig, när man har pms, när man inte har tid, när man är ledsen, när man är stressad, när man inte tänker efter, när man inte gör bra val, när någon bjuder på något gott. Det händer. Det kommer alltid hända.


Men jag blir så arg. Arg på mig själv, att jag sviker min kropp. Den mår ju faktiskt så mycket bättre när jag är snäll mot den, ger den grönsaker och frukt och dricker vatten. När jag rör på mig på långa promenader, när jag undviker bullarna i frysen. 


Idag är det måndag. Just nu plågar huvudvärken mig igen. Nu är det bristen på socker som jag mata min kropp med i för stor mängd förra veckan som min hjärna vill ha. Därför bråkar den med mig. Jag vet om problemet, jag försöker ta mig igenom det. Jag räknar pointsen i appen idag igen (appen jag inte ens öppnade på nästan hela förra veckan:S Det har faktiskt inte hänt på hela detta år tidigare, att jag inte ens öppnat appen. Jag har räknat i stortsett alla dagar tidigare utom i somras då vi var iväg ett par dagar. Fy vad trött jag blir på mig själv…). Nu, nu ska detta ska bli en bra vecka igen, en vecka med minus och nu ska jag klä på mig stallkläderna och ge mig ut i skogen, men först tre tuggor kvarg…




KRAM












11 kommentarer:

Anonym sa...

Du kämpar på bra men det är tungt med livsstilsförändring ! Huvudvärken behöver ju inte bara bero på sockersug tänker jag det kan ju vara stress eller annan spänning tex kul med ny kategori , blir spännande att följa! Kämpa på ! Kramen damen ! //E

Anonym sa...

Jag kanske missat om när du skrivit om att de är tungt för jag tycker enbart jag hört posutiva ord och sett minus på Insta?
Det är så lätt att tro att det är sanningen då. Att de inte varit ett dugg kämpigt för dig.

Sofie sa...

Heja dig!

Fia sa...

Så härligt med din pepp och go även om du har haft en dålig vecka så peppar du mig. Snart, snart ska jag ta tag i mitt och förhoppningsvis bli lika duktig som du!

Kram

P sa...

Kul med inlägg om lite "riktiga" saker så som
Känslor tycker jag. Inredning är ju superkul men ibland kan man få sån stress av alla som byter ut och byter ut, precis som du skriver finns det ju annat i livet också. Jag gillar både yta och djup och det bjuder din blogg på. Jag själv gör ingen viktresa men en resa om att vara snäll mot mig själv och att ta hand om både kropp och själ. Dina ord om motgång och framgång kan ju appliceras i många sammanhang så heja dig för att du visar att livet har många pusselbitar! Kram:)

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Jo men visst har jag skrivit när det varit jobbigt, bläddra tillbaka lite så hittar du inlägg om hur motivationen saknats och hur jag tagit nya tag:) Minus har det alltid varit på vågen, men som jag också skrivit innan så har det ju inte bara handlat om vikten;)


Kram

M


Anonym sa...

Du är sååå duktig!!!!
Gärna fler "vikt-inlägg" behöver inspiration för att själv ta tag i min vikt.

Kram Marie

Irene sa...

Alltid inspirerande med en kategori om hälsa, tycker jag ( om det så är mat, vikt, träning eller ngt annat ) :-)

Anonym sa...

Heja heja klappa dig på axeln och tänk vad bra du varit:) Vet av egen erfarenhet att det är svårt efter svacka att få fart igen det är ju så skönt att slippa bry sig om vad man stoppar i munnen samtidigt som man vet att man mår så bra när kg skalas av. Ja man är lite schizo helt enkelt ;) ha en bra vecka /AM

Tina sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Tina sa...

Verkligen inspirerande med din viktresa. Jag är gammal viktväktare, köpte brevkursen och efter 15 år finns den fortfarande kvar i mina ägor. Verkligen ett superbra sätt att gå ner i vikt och lära sig vad och hur mycket som är lagom att äta!
Kämpa på! Vet att det i perioder kan vara sååå svårt att hålla sig på banan, men att man ibland 'trillar dit' ingår ju liksom i resan. Tillåt dig det och ta nya tag nästa dag eller nästa vecka.
Kram