torsdag 3 september 2015

VILKEN ÄR SNYGGAST?


















Idag var vi nere på stan och shoppade lite nytt till Alice höstgarderob men vi hann även spana in lite vinterjackor till mig. Jag är i stooort behov av en ny. Dels är den Canada Goose jag har ett decennium gammal och nu drunknar jag i den. Den funkar inte i år, inte på långa vägar. Förra vintern ville jag ha en ny, men när jag provade den Parajumpers jag ville ha satt den inte alls bra:S I år var det lite annat, men -33kg gör ju sitt;)


Nu är det ju en bra slant man måste lägga för en schysst jacka, men om man ser det så här så om den håller i 10! år så är det ju inte så farligt. Men då är det bara det jobbigaste, vilken ska man välja!? Jag som brukar lida av beslutsångest delux, fick det ju inte lätt nu;) Det enda jag vet är att det blir en ny svart jacka, det trivs jag bäst i. Var inne på en butik här i stan och provade. Dels den jag ville ha redan förra året men så även en modell av Canada Goosen som jag tyckte var riktigt snygg och lite liknande den från Parajumpers. Ja detta måste jag fundera på, förhoppningsvis är kylan en bit bort så jag har ju tid. Men ni vad tycker ni? Och ni jag bryr mig inte  ett dugg om det där "den har ju alla", så snälla låt mig slippa höra det, bara roligt att höra vilken ni tycker är finast, snyggast, coolast eller vad ni tycker och det gäller dessa två på bilden ovan;)





KRAM











29 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan fina du.
Vill börja med att säga att jag tycker du är grym, jag menar -33kg på egen hand WOW säger jag bara och lyfter på hatten :)
Ang din beslutångest över vinterjacka så tycker jag lätt du ska satsa på en Parajumpers då jag tycker att Canada Goosen känns lite tonårs jacka men som sagt det är bara min åsikt. Båda jackorna är sjukt snygga men jag har själv en Parajumpers på min vill ha lista :)

Kram Anna.P

Anonym sa...

...grattisgrattis till minus 33 kg, helt fantastiskt väl jobbat!
Gillar bäst Goosen, den ser figur/välsydd ut i formen :-)

Kram från Ulrika

Linda sa...

Den översta!😊

Jenny sa...

Enligt mig är Canada Goose mycket snyggare i modellen. Den hade jag gärna kunnat bära i vinter.

Kram Jenny

Ulrika sa...

WOW!! 33kg, det är sjukt bra jobbat :) Heja dig!!

Angående jackan så tycker jag den nedre var galet snygg, inte så matt som den övre och snyggare detaljer så som fickor. Helt klart den nedre!!!!

Du kommer att se smashing ut <3

Anonym sa...

Skulle vilja veta priset på dem för det har ju lite betydelse oxå. Har iaf tittat och tycker nog att du ska ta gåsen 😃 //E

Anonym sa...

Helt klart den övre mer figursydda jackan. -33 är fantastiskt, varför inte visa det i en snygg jacka 😊

MITT VITA HUS sa...

E: Canada Goos 7500kr ca och Parajumpers 8500kr ca:)

Kram

M

Anonym sa...

Kolla in den långa mountain works- den är fantastisk!
Maria

Anonym sa...

Hej!

Grattis till - 33kg! Om jag skulle kunna köpa (håller inte med att " alla ha" som tydligen många tycker ) då skulle köpa Parajumpers jacka :)

Kram. Magdalena

Annika sa...

Helt klart nr 1, snyggare och visar figuren också. Dessutom billigare :-) måste också säga att 33 kg är väldigt imponerande!

Vira Stjärnberg sa...

Den nedersta! Ser mer uptodate ut, snygga detaljer!!

Inredningshjälpen sa...

Du är grym Mia!
Jag har själv en Parajumper som jag inte riktigt blivit kompis med, vet inte varför, så om du frågar mig hade jag satsat på den andra, dvs CG :)

Kram Anette

Anonym sa...

Jag verkar gå emot strömmen, men jag tycker den översta är snyggast.
Tycker fickorna sitter på bättre sätt och matt å snygg i färgen.
33kg är så himla bra!!

Anonym sa...

Grattis till -33 kg, grymt jobbat!! Den översta är helt klart snyggast enl mig!
Kram Annelie

Anonym sa...

Helt sjukt att lägga en halv månadslön på en jacka. Ibland undrar man vad folk har för inkomster som har råd med allt!

Lena sa...

Du kommer glänsa i den fina figursydda översta jackan med minus 33 kilo.
Oaaw.......fantastiskt!

Kram Lena

Nina sa...

Wow bra jobbat! Gillar båda, himla snygga, vilken lutar det åt?

Viktoria sa...

Canada Goose, utan tvekan!!! :) Kram

Anonym sa...

Fast det som är en halv månadslön för dig "anonym" är ju inte det för en annan...det borde man väl veta som vuxen att alla har inte samma inkomster eller förutsättningar, så är det bara!
Jag har parajumpern sen tre år tillbaka och är nöjd med den. Hade min förra (en goose) i tio år jag med. Har man en o samma jacka i tio år som ligger i denna prisklass så tycker inte jag det är något annat än en bra investering. Mitt tips är att du tar den du känner dig finast och mest bekväm i!
/Ida

Anonym sa...

Svar tilk anonym 4/9 06.51. Vi som jobbar inom vården har ingen bra lön! Man får SPARA ! //E

mittdittovitt sa...

Hatten av för dig! Du ör såå duktig!

Båda är snygga men jag faller för den övre.

Stor kram

MITT VITA HUS sa...

Till anonym: Alla har vi olika saker vi prioriterar med våra pengar och jag känner att det är upp till var och en vad man lägger sina slantar på oavsett vad man tjänar. Jag hoppas du gör det du vill med din inkomst och känner det nöjd med det, vad jag gör med min är min ensak!

M


Anna Bosiö Rosenholm sa...

Har para jumper och känner sådär för den, har tröttnat på den. Tycker isåfall canada goose eller kolla uppMountain works, coolt nyare märke men ändå klassiska. Kvalitén är helt outstanding

Anna Bosiö Rosenholm sa...

Min parajumper är till salu om du är intresserad? Svart använd en vinter och inte ens varje dag så nyskick. Min är svart och heter kodiak

Anonym sa...

Canada Goosen! PJ ser man på många och jag tycker inte deras gula detaljer och alla snören är roliga allas. CG mer klassisk och kvinnlig!

Anonym sa...

Canada Goosen! PJ ser man på många och jag tycker inte deras gula detaljer och alla snören är roliga allas. CG mer klassisk och kvinnlig!

Anonym sa...

jag tycker parajumper, canadagose är både tråkig och fjortis.

Anonym sa...

Har du sett Elivne? Ett svenskt märke som gör de snyggaste och bästa jackorna till bra pris!