onsdag 2 september 2015

VÄRLDENS ENKLASTE & GODASTE BLÅBÄRSPAJ












Så gott med en enkel blåbärspaj med smultäcke. Serverad med lättvispad grädde!



Min blåbärspaj


(en liten pajform, lagom för ca 4-5 personer)



150 g Smör

1 1/2 dl Råsocker

2 1/2 dl Vetemjöl

3 1/2 dl Havregryn

Blåbär

1/2 dl Socker

1/2 dl Potatismjöl




Gör så här


Sätt ugnen på ca 200 grader. Blanda blåbär med potatismjöl och socker. Häll i en pajform. Nyp ihop det kalla smöret med vetemjöl, råsocker och havregryn. Strössla över blåbären och skjuts in i ugnen i ca 20 minuter. Servera med lättvispad grädde!




KRAM









4 kommentarer:

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Är ju bara så gott med blåbärspaj, jag har ett recept som jag tror är ett gammalt vv recept som jag fått av en gammal kollega, där man gör smuldegen med vetekli, havregryn, smält smör och socker och toppar med ströbröd. :-) Kramizz Laila

Browneyedgirl sa...

Jag älskar blåbärspaj :)
Ha en fin dag, kram

Anonym sa...

Så gott det ser ut!! Undrar var ifrån ljusstakarna kommer?
Ha det fint! Kram Cissi

MITT VITA HUS sa...

Cissi: Från Svenskt Tenn😘

Kram

M