torsdag 17 september 2015

TJINGELING TORSDAG


























Nya bildet från köket här idag på bloggen. Om jag hade fått välja idag, hade jag aldrig valt högblankt kök. Tror jag sagt det förut. Jag hade valt vita vanliga luckor. Jag hade valt knoppar istället för handtag och en bänkskiva i lite hållbarare material än laminat. Jag är såå glad i att vi valde vitlasera våra ekparkett golv, och jag ser att det är en av de vanligaste sakerna man googlar och hittar hit på. Kul! Många vill nog kolla om golven gulnar, precis som ekparketten gör inom sin tid. Om det gör det även när man vitaliserat. Då är mitt svar nej inte gulnar, men mörknar lite i tonen de gör dom.





Tjingeling!





Här skiner solen just nu. Älskade september:)


När jag frågade er om vad ni ville se på bloggen, vad ni ville jag skulle blogga om så var det mer bilder på mitt hem. Jag hoppas ni har gillat det senaste inläggen jag gjort här?! Men som sagt, ni får gärna önska mer om vad ni vill se här, alltid roligt att få lite nya idéer och feedback. När man som jag bloggat sen våren 2008 så känns det ibland som man får lite idétorka;)


Nu ska jag ta lite lunch här (det blir varmröktlaxsallad och aioli, en riktigt favorit), sen måste jag ta tag i dagen. Har massor att fixa inför min stora skatts födelsedag i helgen:)




KRAM











16 kommentarer:

Diana (lamadre) sa...

otroligt snyggt kök och hem, sååå fint med vitt !

Jenny sa...

Jag har letat hushållspappershållare i typ två år och fortfarande inte hittat någon jag gillar. Men din var jättefin! Var kommer den ifrån?

MITT VITA HUS sa...

Jenny: Den är från Ferm Living, har köpt den i stan hos butiken 200m2:)

Kram

M


Anonym sa...

Jätte fint kök, inspirerande! Fortsätt blogga som du gör, alltid roligt med bilder på hemmet:) jag undrar vart den fina fruktkorgen kommer ifrån? Tack för en fin blogg! Kram på dig

MITT VITA HUS sa...

Anonym: Fruktkorgen i porslin kommer från Fide Fajans på Gotland, fick den av min bästa vän som bor på Gotland i examenspresent för 6 år sedan:) Älskar den!

Kram

M

Lotta sa...

Fint kök du har! Jag försökte hitta till dina äldre blogginlägg men hittar inte till 2008. Har de försvunnit?? Kram Lotta

MITT VITA HUS sa...

Lotta: Jag had ett avbrott i bloggandet sommaren 2010 där jag raderade hela min blogg, tyvärr finns de inläggen inte att se längre.

Kram

M


mittdittovitt sa...

Så fint som alltid :) Snurrbrickan som du har på bänken, var har du hittat den? Snygg och en sån skulle jag kunna tänka mig att :)

Kram och ha en fin kväll!

Lotta sa...

Okej, då förstår jag! Trevlig kväll, kram Lotta

Anonym sa...

Hej, kan du inte visa andra delen av köket

MITT VITA HUS sa...

Mittdittochvitt: Den har jag köpt på Önska Linköping.

Anonym: Jo absolut, det är bara det att det inte är kul åt det hållet, har tagit ner hyllorna och nu är det bara en tom vit vägg:)

Kram

M

Jenny sa...

Tack, då ska jag studsa in på 200m2 i helgen, så ska vi se om vi kan få ordning på våra pappersrullar som numera alltid får fötter... :)

Nina sa...

Gillar underläggen som står mot väggen i hörnet, vart hittar jag dem? :)

MITT VITA HUS sa...

Nina: De finns hos MyHabitation, från William Morris😘

Kram

M

Nina sa...

Dina ser så ljusa ut jämfört med produktbilden! http://myhabitation.se/koket/bordstabletter/bordstabletter-morris-co-marigold-4-st/ Är det verkligen dessa? :) Tack för svar :))

MITT VITA HUS sa...

Nina: Ja det är de du länkar till:)

Kram

M