onsdag 16 september 2015

OFF TO WORK





















Här är jag. På väg till jobbet. Känner mig fin i min nya scarf (by Malene Birger från Modesto) trots att det är "den där tiden" i månaden när man inte alls känner sig så himla fin. Känner mig alldeles uppblåst, hungrig och lite små vresig. Tycker vi kvinnor borde pratat mer om pms. Tycker inte ni det? Jag personligen har svår, och tycker den blir värre för varje år (fast dock är den bättre nu, nu när jag sköter kosten och motionerar, men ibland blir jag helt knasig ändå) och jag kan inte rå för det liksom, det bara är som ett krig i kroppen stundtals.


Hur som, så önskar jag er en toppen fin onsdag. Nu måste jag iväg här så jag inte kommer för sent:)




KRAM










6 kommentarer:

Diana (lamadre) sa...

Fin blogg och fina bilder på dig, du ser vacker ut, inte alls vresig. ;)
Inte kul med pms
Hoppas din dag blir bra ändå tillslut.

Anonym sa...

Hej på dej!
PMS är inte roligt! Jag upplever precis som du att den blir värre med åren. Har själv tagit kontakt med kvinnohälsan för att få hjälp och vi började med att byta preventivmedel. Det verkar inte hjälpa så nästa steg blir att ta någon form av antidepressiva de dagar jag har pms, dvs två veckor varje månad. Jag försöker också hinna med mindfulnessövningar och motion för att må bättre. Tyvärr är det inte så lätt att hålla inne med alla känslor dessa dagar så det är inte roligt för omgivningen heller. Jag föröker informera de drabbade om läget så att de är lite förberedda :)
Ha det så bra!!
Hälsningar Johanna

Anonym sa...

Hej, jag förstår dig! Har en hemsk pms och varit hemsk under den perioden. Det som hjälpt mig väldigt mycket är kombinationen wild yam tabletter och progesteron kräm. Min pms blev så mycket bättre och det känns bättre än mitt andra val som var antidepressiva tabletter.
Hälsningar Maria

Joanna sa...

Åh, du är så himla fin!!! Jag önskar fler bilder av dig, dina skatters rum, hur de ser ut nu? Men annars är jag egentligen så nöjd med din blogg redan. Gillar den! :) och du, här har du en till med svår PMS, har äntligen börjat ta itu med det där och sökt hjälp på kvinnokliniken. Min blev värre efter barnafödandet... :/ och JA vi borde prata mera om det! Tack för din öppenhet. Tillsammans kan vi väl ta bort den där tabu-stämpeln på PMS-besvär! Kram

Ann-Sofie sa...

Hej! Vad är det för snyggt läppglans du använder?

MITT VITA HUS sa...

Ann-Sofie: Tack rara. Jo det är ett från Clarins, detta http://www.kicks.se/clarins/instant-light-natural-lip-perfector-p9299
No.2

Kram

M