tisdag 15 september 2015

MIN NYA STIL










När boken Säker stil av Ebba von Sydow & Emilia de Poret dök upp på Adlibris klickade jag direkt. Jag kände den här boken behöver jag läsa nu. Som ni vet är det ju lite halvtomt i min garderob, med tanke på att jag "växt ur" en hel del plagg. Den behöver uppdateras. Nu är det ju inte så lätt att göra det på en gång och nu har jag tänkt att jag verkligen inte bara ska springa och köpa en massa som man faller för just för stunds, jag ska nog tänka efter och planera lite mer. Satsa på bas, kombinationer, enkla plagg (som är min stil och alltid har varit. Enkelt, ganska rakt, mycket svart, grått och lite ljusare bastoner) och jag tänkte just denna bok skulle få mig inspirerad. Har ännu bara bläddrat men nu ska jag krypa upp i soffan och läsa lite på riktigt vad det egentligen står. Psst, Mitt nya nagellack heter Nuit och är från Dior, så snyggt höstigt och klassiskt. Dior lacken sitter så himla himla bra tycker jag.





Hej fina ni!






Hoppas ni mår fint denna höstdag?!



Här idag har jag hunnit med att storhandla på Ica och uträtta lite andra ärenden på morgonen. Nu väntar några timmars lugn innan skatterna kommer hem och jag tänkte värma mig under filten en stund. Fy tusan vad kyligt det är, tycker inte ni det?:S Detta höstväder kräver visst både sköna sockra på fötterna, mängder med te och varma filtar för oss frusna själar.











Guiden till den perfekta garderoben. Jag ser fram emot alla tips här:)



Önskar er en fin tisdag vänner, så ses vi snart igen!





KRAM









7 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vilken mysig blogg du har!
Du får gärna berätta vad du tyckte om boken efter du läst =)

Ser intressant ut!

Vänlig hälsning Anna.

Anonym sa...

Perfekt om du vill visa lite tips här, har också kläder som är som tält numera så det behövs en ny garderob här också inför hösten. Ett roligt problem efter -35kg :-)

Ha en fin kväll!!

Kram Hanna

Anonym sa...

Mitt tips är Färganslys och stilanalys! Spelar ingen roll hur mycket man planera sin basgarderob om inte man passar i färgerna man sätter på sig eller inte det är rätt krage eller längd på kjolen! Låter kanske trist men jag gör aldrig några felköp med färg eller stil som inte passar just mig. På det viset känner man sig säker på att man valt rätt och på så sätt blir man säkrare och känner sig fin!

Lena sa...

Bra tips på bok!
Kul med ny garderob. Och klokt att fundera över köpen.
Hur har det gått med era köpa ny säng tankar? Skulle vara kul att höra vad ni kommit fram till. Finns ju en djungel av sängar......
Kram Lena

Inredningshjälpen sa...

nagellacken från dior är så himla fina och lätta att lacka med. jag har en tendens att kladda med andra lack men icke med dessa.
Riktigt fin höstfärg, den ska jag spana in!

Kram Anette

Ebbavonsydow sa...

Vad roligt, hoppas att du blir inspirerad och får glädje av boken! Bästa hälsningar från Ebba

MITT VITA HUS sa...

Lena: Vi har inte kommit längre än sist, sitter ju inte i sjön vi har ju en säng. Såklart ska vi köpa en ny, vi måste bara finna lite tid och ro och titta ut den vi ska ha. Jag tycker det är såå svårt nämligen:S Återkommer med vad det blir, såklart:)

Kram

M