lördag 5 september 2015

MIN LILLA HÄSTTJEJ










En Bild från förra helgen på Alice och Qincy. Idag var det lite annat väder i stallet, herrejisses vad det hällregnade. Qincy är Alice favorit i stallet, denna envisa lilla New Forest ponny. Fast han är rätt så gullig ändå, även om han har en riktigt stark egen vilja:)






Tjingeling vänner!





Här just nu dundrar åskan och himmeln är precis kolsvart. Är inget fan av åska direkt. Tror det sitter i från man var liten och var på landet hela somrarna och varje gång det åskande, även om det var mitt i natten, fick man snällt klä på sig och gå ut och sätta sig i bilen på grusplanen tills ovädret var över. Ryser alltid till än idag så fort jag här åskan mullra.



Jag har precis duschat det varmaste jag kunde för att få upp värmen efter att ha stått i stallet i hällregn i ett par timmar. Men så värt det. Älskar våra dagar i stallet:) Hade lovat Emma ta nya kort på hennes älskling men det var inte direkt läge för att ta med stora systemkameran ut idag:)







Som sagt, nu har jag två hästtjejer. Alice började ju förra terminen rida i en av de nya grupperna och hon tycker det är sååå roligt hon med. Dock är hon inte riiiktigt lika hästgalen som storasyster, och man får hjälpa borsta och så för hon vågar igen gå in till hästarna själv än:)



Nu ska jag kura ihop under filten här och försöka få upp värmen lite till. Men ni ha en toppen lördag nu vänner!




KRAM










Inga kommentarer: