torsdag 24 september 2015

MIN FINA NYA















Jag. Är. Kär.


Tadaaa här är den, min nya vinterjacka som ska värma mig i många år framöver! Jag har funderat och funderat på vilken jag skulle välja av de två jag hade tittat på. Sååå svårt. Men nu blev det den fina Parajumpers. Modellen heter longbear och jag hittade den hos Country Dreams (gissa om jag blev glad på morgonen igår när jag vaknade och fick ett pling i inkorgen med 20% rabattkod. Det var liksom så meningen att det skulle bli den här jackan! Egentligen hade jag bestämt att jag skulle åka ner på stan på lunchen igår och kika på de jag provat igen:)






Todeloooo!






Mår ni fint vänner?



Fööörlåt att jag teasade er på instagram igår;) Men nu får ni ju se ovan vad som var på väg hem till mig. Min nya fina vinterjacka som jag länge funderat på. Såg i era kommentarer att jag hade ju visst en del jag funderar över just nu ha ha. Ny matta, ny säng, sänggavel. Mmm många beslut. Köpa säng är nog det svåraste jag gjort. Vill verkligen vara säker på vad jag ska tillbringa min tid i för något. Den ska kännas helrätt och tyvärr så känner jag att de där få minuterna hos sängbutikerna, när man ska provligga (gärna i den ställning man själv sover i i vanliga fall) är för lite för veliga mig, och så blir man ju totalt överfallen av säljare, vilket jag avskyr! Jag vill tänka lite i lugn och ro och när man ber att få göra det kommer de ju tillbaka efter typ 2 minuter och frågar igen hur det går. Alltså jag hajjar att de går på provision, men jag behöver få känna efter själv. Därför går det lite dåligt med det där sänginköpet känner jag. Men snart så. Så blir det nog en ny säng till oss:)


Nu kommer älsklingarna hem här snart och jag ska bjuda på nybakade bullar (har inte gjort dom själv men jag fick med mig en påse hem från svärmor som hade ett helt lass med nybakade bullar idag på förmiddagen när jag svängde förbi:).



Hoppas ni har en toppen torsdag vänner!




KRAM











5 kommentarer:

Lena sa...

Känner likadant med sängsäljare....speciellt i vissa affärer.Man blir galen, man får knappt gå ur butiken.
Vi har gått runt i flera affärer nu typ MIO, EM, SOVA, Stalands mfl. och lyssnat runt med flera olika och ställt samma frågor och nu ska vi försöka ta ett eget beslut i denna djungel. Och hoppas på det bästa, för det är inte lätt.Värt varenda krona att ligga bra..........men inte alltid det dyraste som är bäst.....kanske :=)
Spännande att höra hur det går för er. Hur går era tankar?
Kram Lena

Anonym sa...

Jackan är jättefin...Men hur kan man köpa en jacka med djurpäls på? Finns så många fina med fuskpäls.
Mvh Ingela

Anonym sa...

Håller med Ingela 100%. En medveten konsument 2015 går för fuskpäls!
Hälsningsr Åsa

MITT VITA HUS sa...

Lena: Jag får återkomma i frågan, det har lutat åt en från sova so far. Inte en jättedyr utan en mittemellan:)

Kram

M


Anonym sa...

Är den normal i stl? Fick för mig att den är liten i stl.