söndag 20 september 2015

IDAG HAR VI EN TONÅRING I HUSET




































Hipp hurra för dig idag Emma! Vi älskar dig till månen och tillbaka vår fina nyblivna tonåring. (ja ni ser ju vad en hästtokig tonåring önskar sig. Det var inte så svårt om jag säger så. Det var bara börja på önskelistan (hoppade dock över den fösta önskningen, den var lite svår att uppfylla då hon inte var till salu. Men jag kollade ju iaf;). Lite nya hästsaker och det hon önskade sig näst-mest, pengar till ett par nya ridstövlar.






Hej 20:e september!






Tänkt vad tiden flyger förbi oss. Helt otroligt att jag redan är tonårsmamma, kan nästan inte fatta det själv. Du Emma kom till oss en varm september natt för 13 år sedan. En helt underbar dag fylld med massa känslor av att bli mamma för största gången, en dag som blev till natt innan du kom. Jag jag sov inte en blund till på hela natten, utan jag låg och kikade på dig, min vackra brunögda lilla flicka som låg där bredvid mig alldeles perfekt dryga 3 och ett halvt kilo tung och en halvmeter lång (fast du såg ut som en pyttekringla i den stora plastlådan, där in din allra första lilla vita och grå dress). Jag funderade på om du hade ont i ditt lilla huvud efter att de fått dra ut dig med våld ett par gånger då du satte dig på tvären. Det enda som egentligen blev lite tokigt på din väg till livet. 


Tänkt det var då.


Nu är vi här, det är betydligt kallare än vad det var för de där 13 år sedan. Idag är du en klok fin tjej, en tjej som ääälskar hästar mer än allt annat på jorden (ja det kanske ni redan förstått ni som läser här;), speciellt den där bruna ponnyn, som egentligen inte är en ponny utan en liten häst. Hon som mest vill ha morötter, men som nog faktiskt älskar dig med! Du Emma jag är så glad över att du är så duktig i skolan, så snäll och omtänksam mot dina vänner, och din lillasyster (ja henne har du faktist väldigt mycket tålamod med;). Jag vet hur det är att vara tonåring, ibland så bråkar allt i kroppen, och eftersom du är min lilla mini-me så ser jag mig själv så i dig. Vi tänker lika vilket på många sätt. 


Jag önskar dig allt i livet och lite till, precis som en mamma gör för sitt barn och glöm aldrig att jag älskar dig!





KRAM











8 kommentarer:

Diana (lamadre) sa...

sååå lika ni är!! GRATTIS

Anonym sa...

Vad fint du skriver Mia! Usch det är på barnen man ser att tiden går... Den förstfödda är väldigt speciell även om hjärtat öppnar sig för fler barn och man älskar dem lika mycket så bara är det speciellt ! Mobilskalet antar jag blev poppis! / E

Vitasjutton sa...

Grattis till den fina dottern! Såå lik sin mamma va;)?

Kramis/Heléne

Anonym sa...

Så vackert du skrivit till din dotter på hennes födelsedag! Känslor och kärlek..
Grattis och hoppas hennes dag blir underbar!!!
Kram/Malin

Lena sa...

GRATTIS till fina tonåringen!*****
TACK för tipset på DIOR nagellacket 306, köpte det idag med 20% rabattkupong på Åhlens. Verkligen superfin höstfärg!
Kram Lena

Anonym sa...

Jättefint skrivet och oj så lika ni är! Lika fina:-) Tack för fin inspiration med lite ljusgrönt och blått. Älskar Mon amiemuggarna!

Ha en fin dag!

Kramar Hanna

MITT VITA HUS sa...

Tusen tack alla ni för era hälsningar till Emma, hon läste dom själv här och blev jätteglad:)

Hanna: Emmas favoritfärg är mingrönt, där av temat;) Tycker själv det var en väldigt fin kombo med blått:)

lena: Kul att du gillade:)

Kram

M

Nazima sa...

Grattis i efterskott till din/er nyblivna tonåring. Jättefint dukat, tack för all inspo!
Du skriver så fint om din dotter och trots att man har fler barn så är det något visst med den förstfödda, även om man älskar alla sina barn lika mycket.
Kram Nazima