onsdag 2 september 2015

HÄRLIGA SEPTEMBER ÄR HÄR








































Här kommet nya bilder från vårt tvrum på övervåningen. Här hänger vi gärna allihopa i stora soffan och kikar på film. Älskar min nya filt som är ett riktigt kap från Jysk. Så mjuk och mysig och superstor så vi nästan alla får plats under den och den kostade nästan ingenting - tips:) Krukan/Svenskt Tenn, ljuskopparna/Skultuna. Kuddarna i soffan från Nina Kullberg/ByBinette. Bordet Chicago av Gunilla Allard/Lindholms, matta/Carpetvista, taklampa Eos/Homenord och bordslamap Flos Gatto Piccolo/Länna Möbler.





Tjingeling härliga september!




Åh vad jag älskar den här månaden. Nu är det verkligen höst, det känns:) Igår var det ju förskräckligt regnväder men idag är det finare och bara mulet med några solglimtar och luften känns så där skönt sval. Nu längtar jag efter att pyssla hemma igen. Tända ljus och kura under en filt. Önskar mig lite nytt till vårt vardagsrum som är ganska så tomt (fick en känsla i somras och började flytta om diverse saker, så vi är utan matta och utan lampor där inne och det är super omysigt just nu).


Men nu ska jag baka en paj tror jag, kan inte komma ihåg när jag åt paj senast och jag har ju fyllt frysen med diverse bär här som jag plockat i sommar:)


Hoppas ni har en toppenfin lill-lördag!




KRAM












14 kommentarer:

Anna sa...

SUPERFINT!! Älskar bordet, en riktig klassiker!


KRAM

mittdittovitt sa...

Så mysigt och fint <3 och pajen ser inte dum ut den heller :)

Kram och ha en fin fin kväll!

Anonym sa...

Vad heter modellen på mattan från Carpetvista och vilken storlek har du �� Hoppas på svar// Cissi

MITT VITA HUS sa...

Cissi: Den här är det https://www.carpetvista.se/mattor/Handloom/matta_214379-Handloom_fringes_-_Svart/Gra.html

Kram

M

Anonym sa...

Alltid så fint och smakfulllt hos dig! Tack för tipset om pläden, hoppas att den finns kvar :-) Älskar hösten med tända ljus, klar luft och mys med film under en filt i soffan.

En fin dag önskar jag dig!

Kram Hanna

Viktoria sa...

Kanonsnyggt!
Krukan gjorde sig otroligt fin med sin färg i det rummet.
Åh ja det är så mysigt med hösten och allt som hör till.
Vi bakade också paj här hemma fast i helgen jag och barnen, så gott!
Kram

Anonym sa...

Så höstmysigt hos dig. Pläden får jag kika på, kan det vara Krattfiol i stl 200x220?? Plädar kan man väl aldrig ha för många eller? :)
Soffbordet har jag kikat på länge men har sån beslutsångest om det ska vara runt eller rektangel..dessa beslut.
Ha det gott och du är ju grym med din träning o peppa oss andra.
Kram Bella

MITT VITA HUS sa...

Bella: Ja precis, den är det😘

Kram

M

Anonym sa...

Otroligt smakfullt, gillar allt!
Är på jakt efter en soffa till vårt tv-rum. Vart kommer din fina soffa ifrån?

Susanna

Nina sa...

Så himla fint ni har det =) Måste spana in pläden.

lb sa...

Hej! Vad har ni för husmodell? :-)

MITT VITA HUS sa...

Lb: vi har en smålandsvilla som är lite omritad av Myresjö för ett projekt som Riksbyggen hade 2008 här i stan!

Kram

M

MITT VITA HUS sa...

Susanna: Ikea!

Kram

M

lb sa...

Tack för svar! :)
Vilket av modellerna påminner det mest om?