söndag 6 september 2015

EN VERSION AV EN DAGENS







Hej sköna söndag!




Hoppas ni mår fint kära ni?!




Här utanför mitt fönster regnar det och blåser kallt. Äppelträden har fällt några löv på gräsmattan ser jag och hösten känns. På fötterna har jag fårskinnstofflor som värmer, jag dricker te och målar naglarna och i högtalarna är sunday stroll listan på från spotify. En bra söndag! Tänkte idag ska ni få en annorlunda dagens, en liten lista som jag egentligen hittade här som jag tyckte var kul:) En version av en dagens.








Dagens frukost: I vanlig ordning två ägg och lite kaviar och en frukt. Ibland äter jag kvarg och granola som omväxling, för ibland blir man ju så där mätt på ägg så de nästan växer i munnen, men som sagt idag blev det ägg (jag köper alltid färska ekologiska från en äggbod på Opplundagård i Vikingstad nära vårt stall).



Dagens känsla: Det. Är. Höst. Jag känner det långt in i själen, även om jag tyckte den kom på tok för tidigt. Fast jag älskar hösten. Älskar mysiga koftor, tända ljus, dricka te, måla naglarna i höst färg (mitt nya lack från Dior heter 306 Trianon) och vandra bland löv som skiftar i färg.



Dagens att göra: Hrmm jag har dragit igång ett projekt utrensning av garderober, välbehövligt efter sommaren, inför hösten. Tror även det ryker en hel del annat med som jag känner mig mätt på. Är ni sugna på bloppis?!?







Dagens inspiration: Tiden vi är i just nu. Inget får mig så kreativ som hösten.



Dagens ser fram emot: Fortsätta min resa med min hälsa. Igår på vv-mötet visade vågen -34,2 kilo. Jag kan knappt tro det är sant. Jag trodde aldrig det när jag i januari hoppade på detta, även om det var så nödvändigt. Min beslutsamhet, min vilja och mitt mål gör att jag fortsätter. Hoppas ni med finner kraft från min resa till att göra en egen, oavsett om det handlar om vikt och hälsa eller om det handlar om något annat.



Dagens cravings: Åhh vart ska jag börja;) Jag vill ha nya saker hem, jag vill beställa den nya sängen, jag vill ha den där nya jackan, jag vill köpa en helt ny garderob med fina kläder, jag vill ha allt nu. Gärna igår! Men jag försöker lära mig själv att styra impulser och tänka efter både en och två gånger innan. Känna efter vad vill jag ha, vad vill jag satsa på:) Sen cravar jag efter smågodis, så är det alltid dagen efter jag ätit för mycket av det goda slaget:S



Önskar er en supersoft skön söndag nu vänner!




KRAM











3 kommentarer:

Lena sa...

Åh går ni i "köpa ny säng" tankar? Det gör vi också.Vilken modell har ni fastnat för?
Har hört mycket gott om Carpe Diem Sandö eller Hermanö.....Någon som har något bra sängtips eller känner till Carpe Diem sängarna?
Jag rensar också i garderoberna idag.
En bloppis vore kul......så jag kan fylla dom snabbt igen.
Var stolt över -34 kg och framför allt din inre resa.
Kram Lena

Viktoria sa...

Ja nog är hösten här nu, det är ju bara inse men som du skriver det är så mysigt med allt som hör till. Åh en bloppis är alltid lika kul :) ha en fortsatt fin o mysig söndag! Kram

Matilda sa...

Du har en otroligt mysig & härlig blogg! Ett fantastiskt fint hem som jag så gärna skulle flytta in i. Är själv väldigt intresserad av inredning och får så mycket inspiration hos dig.
Är så imponerad av din resa med träning och allt därtill, superbra jobbat! Vilken kämpe du är!!! :-)
Ha en fortsatt fin söndag!!