onsdag 30 september 2015

ATT SATSA PÅ HÅLLBARA PLAGG










Nu när jag har läst boken Säker stil har jag kommit fram till att det är nu jag ska börja satsa på att bara köpa hållbara plagg till min nya garderob, sånt som är enkelt, sånt som är bekvämt, plagg som passar många år framöver - klassiskt och tidlöst. Gärna ett fåtal plagg, satsa på kvalité inte kvantitet. Saker man kan matcha. Inte för att jag tidigare haft mängder med kläder men nu vill jag satsa på en annan typ av kläder om jag säger så:) Denna kofta från Soft Goat är det senaste inköpet. Mjukaste cashmere i vackert grått. Ääälskar koftor till hösten, gärna lite oversize. Den här enkla modellen passar lika fint till byxor och en tisha som till kjol och blus eller en klänning. Skulle gärna vilja ha en i svart också:)





Tjingeling!






Redan onsdag och lill-lördag, vart tar dagarna vägen:)



Idag är det jobb på schemat, sen måste jag fixa lite paket. I morgon fyller nämligen N år. I år får han ingen weekend, som han fick förra året till Paris, det blir lite annat istället. Men vad sugen jag är på att åka till en storstad nu igen. Drömmen är New York, men jag skulle även kunna tänka mig Rom eller Paris igen:) Bara gå runt och titta på människor, njuta hösten, äta gott och sova i en härlig hotellsäng. Åh vad jag vill det nu känner jag:)



Men nu måste jag kila här, önskar er alla en toppenfin dag. Vi ses snaaart igen:)




KRAM










10 kommentarer:

Anonym sa...

Supersnygg och mysig kofta, den får jag ta mig en extra titt på! Vilken storlek har du? Tack för att du delar med dig av allt fint.

Lena sa...

Undrade också lite över hur storleken är i dessa fina koftor?
Kram Lena

Anonym sa...

Du är så värd alla nya kläder efter allt ditt slit 👏🏼 Om ni inte varit i Berlin så är det mitt restips! Kram Åsa

Anonym sa...

Mon ikke softgoat kan overtales til at give en rabatkode til dine læsere😄

Anonym sa...

Testa med koden "softdeal" som ger 10% rabatt. Jag har precis beställt en härlig kofta med det :-)

Anonym sa...

Hej!
Skulle behöva storlekshjälp......
På hemsidan står det "modellen har storlek small på sig"
Men är det Amanda eller Hanna dom menar då? Båda visar ju koftan.
Någon som beställt och vet?
Tack för rabattkoden. Verkar funka fint.
Mvh Lena

MITT VITA HUS sa...

Lena och Anonyma: Jag tycker den var Normal till stor i storleken, jag tog min vanliga storlek, dock skulle jag nog kunna haft en storlek mindre:)

Kram

M

Karin sa...

Mysigt inlägg!
Hälsn
Karin

Emma sa...

Jag har tjatat så mycket om klassiskt och tidlöst hör hemma att min förstföddes första ord förmodligen kommer vara klassiskt och tidlöst. Då vill jag säga att jag inte har några barn ännu, inte heller är jag gravid. SÅ mycket tjatar jag 😀😂😘
Men det är ju så, det enda som faktiskt håller i längden. Om man inte trivs med att köpa nytt och göra om såklart 👍💙

Ha en skön söndag Mia !
Kram

Anonym sa...

Åh så fin! Tack för att du delar med dig av din viktresa, det är väldigt inspirerande. tankarna kring ny garderob är också intressant att höra om. Jag är lite i samma sits då jag gått ner två storlekar på ganska kort tid. Däremot har jag målet att gå ner ca 5-7 kg till o jag blir villrådig vad gäller kläder. Kan inte längre ha mina gamla kläder men samtidigt kan/ vill jag ju inte köpa för mkt innan jag "är framme" helt. Hur tänker du när du nu bygger upp din garderob? Uppfattade att du inte heller var riktigt färdig med viktresan eller är det så lite kvar så storleken på kläder inte kommer ändras? Eller Köper du lite mindre storlek medvetet eller det som är lagom nu? vet ju att de sista kg kan ta lite tid så jag är rädd att jag blir otålig o shoppar på o sen blir det också för stort... Angenäma problem, jag vet, men vill du dela dina tankar tar jag gärna dina tips o råd. Tack för en suverän blogg!