måndag 31 augusti 2015

NYSTÄDAT I BADRUMMET












 
 














Här kommer massa sprillans färska bilder från badrummet på övervåningen. Vet ju att ni gärna vill se mer från mitt hem så idag fick det bli badrummet, även om ni nu redan tidigare sett det;) Jag brukar ju få en massa frågor om vart allt kommer ifrån så badrumsgolvet är ju från Marrakech Design och heter Voltair Viskning, badkaret från Westerbergs och handfatet från Duravit. Handdukarna är nya från favoritbutiken Hvita Villan. Kändes kul med något som inte bara var grått och vitt (som jag alltid brukar köra med annars;) utan lite härligt sandfärgade istället. Det som är nytt här uppe är att skåpet har fått flytta ut, letar efter ett med hela dörrar, inte glas, istället så jag kan stänga om mina små tonåringars stök;)





Hej fina ni!






Härlig ny vecka idag! Alla är i skolan här och på jobb utom jag som har ledigt idag. Så skönt med att börja veckan med ledigt. Lite egentid och lite tid att fixa här hemma medans alla andra är iväg. Om jag fick välja skulle jag alltid vara ledig måndagar (och gärna även avsluta veckan med ledigt på fredagen;).


Idag startar hoppträningen och i eftermiddag åker vi till stallet. Även jag ska rida en tur idag wiii vad kul. Älskar det, älskar att vara igång igen även om det går ganska sakta att bygga upp ridmusklerna;) Har ju ridit halva mitt liv och det som ni vet har ju igen blivit en stor del av mitt liv med hästarna igen, vilket är så härligt. I stallet så glömmer man allt annat, timmarna bara rinner iväg och det är så mysigt med alla djuren där (vi har både hästar, får och katter och hundar i vårt stall:).



Men nu dags för lite lunch här, har helt glömt att äta idag:S




KRAM












11 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt inlägg och roligt att du kommit igång med bloggandet igen! :)

Anonym sa...

Hej!

Nu gjorde hjärtat ett extra skutt. Vilket vackert badrum - helt i min smak! Vårt badrum ska renoveras om några veckor bara och jag undrar om du minns vad kaklet på väggen heter, storlek och namn. Vi velar också över vilket badkar vi ska välja. Vi har tittat på ett liknande ditt. Är det bekvämt att ligga i?

Otroligt fint badrum ni har!!!

Kram
Helene

MITT VITA HUS sa...

Helene: Tack snälla. Kaklet är 10 x 20 blankt vitt på vit lera, inget namn tyvärr, köpt hos en kakelaffär här i stan, deras egna sortiment. Ja det är bekvämt, vi ville inte ha för stort och klumpigt så det här är den kortare varianten. Mest är det tjejerna som ligger där, de har inget att klaga över:)

Lycka till med ert badrum!

Kram

M

Anonym sa...

Hej igen,

Tack snälla för din hjälp! En till fråga... Nedanför er handdukstork står en jättefin "tunna". Är det en tvättkorg??? Letar efter en som är både snygg och praktisk. Denna var verkligen fin!

Kram Helene

Mittdittovitt sa...

Så härliga bilder på ert superfina badrum!

Kram Fia

Anonym sa...

Ser ju superfräscht ut och nu blev jag sugen på Lexington, suger de upp vattnet bra? Ska härma dig och fixa Pasta Rossini ikväll :-)

Kramar Hanna

MITT VITA HUS sa...

Heléne: Tvätttunnan kommer från Vipp, hur bra som helst!

Kram

M

MITT VITA HUS sa...

Hanna: Jag tycker Lexingtons är superbra, vill du dock ha budget alternativ som är bra rekomenderar jag H&Ms sortiment!

Kram

M

Duravit sa...

Nice bathroom Mia! Your Duravit, Social Media Team

Ljuva Magnolia sa...

Snyggt!
Hvita villan har så himla mycket fint! Du får åka till Hönö och kika in i butiken nån gång :) Finns massor med mysiga butiker på Hönö.

Ha en go dag!
//Catta

Sofie sa...

Så fint badrum! Du har så fint hem :) Varifrån kommer handduksstorken?
Ha en bra dag och tack för en superbra blogg!
Kram Sofie